Förebilden finns utanför Askersund.

Modellerna är i skala H0.
Mycket snyggt!Modellerna är i skala H0.
Anders: som jag svarat på annan plats så är det för vår del inte värt jobbet att ta fram den i 0:an. Däremot kanske vi ordnar fönster och skorsten då det är relativt enkelt att göra om till större skala.Anders Östlund skrev:Mycket snyggt!Modellerna är i skala H0.Men finns någon chans att få dom i N eller O?
Hälsar,
Anders Ö - inte så mycket H0-rallare (om någon alls...)
Japp, inser det, men jag försöker bara skapa en känsla av efterfrågan...Anders: som jag svarat på annan plats så är det för vår del inte värt jobbet att ta fram den i 0:an.
Törs man fråga efter en lite mer exakt lägesbeskrivning för förebilden? Jag bygger med inspiration från Askersundstrakten - så vem vet - huset kanske skulle kunna få ett hem på "rätt" ställe?KMJK skrev: Förebilden finns utanför Askersund.
Det vi kommer göra framöver är att ta fram fönster, dörrar och skorstenar i lösa satser för den som bygger själv. Dessa delar är det ganska lite jobb att göra om till annan skala.Anders Östlund skrev:Japp, inser det, men jag försöker bara skapa en känsla av efterfrågan...Anders: som jag svarat på annan plats så är det för vår del inte värt jobbet att ta fram den i 0:an.![]()
![]()
/Anders
Ingelsby utanför Askersund, S Fallet närmare bestämt.Klas Blomberg skrev:Törs man fråga efter en lite mer exakt lägesbeskrivning för förebilden? Jag bygger med inspiration från Askersundstrakten - så vem vet - huset kanske skulle kunna få ett hem på "rätt" ställe?KMJK skrev: Förebilden finns utanför Askersund.