Hallå kamrater!
Det var länge sedan jag uppdaterade VWJ-tråden men nu är det dags. För de av er som någon gång kikar på Mötesspåret eller Facebook så är det inte så mycket nyheter. Ni har redan sett mitt ladugårdsbygge "Madkvarn", ett projekt som förföljt och gäckat mig i fem år och som först nu blivit färdigställt. Då jag var där och mätte och fotograferade första gången för c:a fem år sedan var tanken att endast bygga ladugården. När jag var där för några veckor sedan så beslöt jag mig för att inte stanna vid detta utan även bygga de övriga tre byggnaderna för att göra gårdsmiljön komplett. De båda flyglarna har påbörjats men boningshuset kräver lite drägligare temperaturer utomhus för att låta sig mätas upp ordentligt. Hela miljön kommer att byggas som en flyttbar modul/inspektionslucka och kommer därmed att dyka upp på träffar och liknande. Kanske redan i februari i Blekinge...
Här följer ett litet axplock av bilder på förebilden och modellen.

Gården, så som jag såg den första gången. Tänkte redan då: Den ladugården måste bara byggas i modell!

Samtliga hus är synliga på denna bild.

Här har jag kommit en bit på väg.

Mycket tak blev det...

Naturstensgrunden i DAS-Pronto mot en "stödmur" av plasticard. Timmerväggarna i den utstickande ladugårdsdelen är gjorda av tändstickssplint.

Göran T