I helgen firades det Dream-track för 6:e året i rad, denna gång var det i Huskvarna Folkets Park. Jag är inte längre arrangör men jag försökte flera gånger få dit lite smalspår men det gick inte så bra, det var på gång vid något tillfälle men föll på något innan det blev av...
Jag vet att detta har varit uppe innan men jag försöker igen, finns det NÅGON som skulle kunna tycka det vore kul att bygga några moduler och ställa ut på Dream-track? Behöver inte vara någon jätteanläggning men det vore kul med något...
Anledningen till att jag tar upp det nu är att det är i god tid och att det kan finnas en spännande möjlighet att både visa upp smalspår men också uppleva modulhobbyn som helhet om två år, då firar nämligen ModulSyd 10 år som sammanslutning och det nämndes att man hade "stora planer". Jag kan inga detaljer men till 2017 så kanske vi kunde få ihop åtminstone några moduler?
Själv har jag mest modeller i 0n3s (och det är inte många...) även några i 0n2. Plockar man med det amerikanske så har jag en del 0n30 också. Till 0n30 finns redan en norm klar, till 0n3s kan man använda den som finns för 0e (samma norm men annan gavel som 0n30). och till 0n2 kan man ganska enkelt göra en anpassning av 0n30 normen, dvs en fyrkantig modulgavel med en 5 mm korkbanvall på toppen i centrum...
Jag har modeller att bygga ihop som kan rulla, kan nog också tänka mig att bygga några moduler, men finns det flera som funderat på detta och kan tänka sig att hoppa med? Jag vet att några redan har moduler och kanske redan kan tänka sig att vara med 2016...

Som sagt, jag tycker det vore kul och planerar att bygga några (får inte plats med annat) och om någon mer kan tänka sig att hänga på vore det kul, nu är jag ute i god tid i alla fall... Och det MÅSTE inte bli av men det är väl lite kul att ha någon sorts mål att jobba mot, på två år kan man åtminstone tänks sig att hinna förflytta en liten grushög...

Funderingar från,
Anders Ö