En liten statusuppdatering av anläggningen.
Tillskott av fina personvagnar byggda av Micke Brane på den äldsta delen av banan. Nu går det äntligen att köra runt hela On2 "dubbelåttan", vilket gör att antalet driftstimmar ökat drastiskt. En och annan spår- och hjulmåttsjustering har gjorts efter urspårningar, men nu börjar det funka riktigt bra...
Även i Loskogen skymtas några nya vagnar från Micke Brane. En välkommen utökning! Nu fattas bara JGJ Co2 och Co11 innan 600-personvagnsparken är komplett enligt nuvarande planering : )
Spårkorset mellan 600 och 891. Matningen har nyligen bytts till en Frogjuicer som lägger om spänningen automatiskt. Även vändskivan använder samma produkt. Fungerar utmärkt!
I hamnen pågår funderingar angående stenbeläggningen. Helst vill jag ha kullersten, men jag har inte hittat någon vettig metod att göra dem. Det är en relativt stor yta. Tips mottages tacksamt!
Över till 3-foten. Bygge av tallar enligt tyskt recept i Hp1 pågår.
Mockuper av lokstall och vattentorn på plats!
Det är lokstallet i Kisa som stått för inspirationen. I det lilla stallet ska Zp:n bo, det stora rymmer tex VB4. När det gäller vattentornet har jag sneglat på Emådalen. Det känns dock väl stort och jag funderar på att göra det riktiga tornet i ca 3/4 storlek. Vändskivan styrs för tillfället manuellt, funderar på att automatisera de tre positionerna om jag hittar en någorlunda enkel lösning. Helst med styrning direkt från ESU ECoS.
Till slut en överblicksbild. 600 stationen i Teklasjö återstår att lägga, spårplanen är som tidigare nämnts väldigt lik den i Ljusfallshammar. Hoppas jag får de tre växlarna som behövs snart, de beställdes från Railway Engineering i USA för tre år sedan...