Jag vill som redaktör beklaga den dåliga kvalité som 126 hade. Stämmer inte på långa vägar med det underlag som jag lämnade till tryckeriet. Hela tidningen har ett brun-/rödstick och ger ett mörkt suddigt intryck.
Redaktören lägger ner i snitt två- fyra veckor per nummer frivilligt på att producera en bra tidning till Er medlemmar. Med bra avser jag blandat innehåll, bra bilder och reportage. Vissa reportage innebär även reskostnader för Främjandet.
Jag har skrivit till tryckeriet och bett om en förklaring, men så här långt inte fått någon kommentar. Inga synpunkter på underlaget lämnades vid översändandet av PDF-fil.
Har lämnat över frågan till styrelsen för ett förhoppningsvis snabbt agerande! Nästa nummer kan på detta sätt bli försenat tyvärr. Kvalitè är för mig A och O.
Hoppas de som mailat till red i denna fråga har fått svar i och med detta inlägg. Jag kommer inte att lämna fler inlägg i denna fråga utan hänvisar till styrelsen.
/redaktör Smalspårigt
Senaste numret av Smalspårigt 126
-
Re: Senaste numret av Smalspårigt 126
P.g.a. missarna med brunmurriga bilder i senaste trycket av Smalspårigt så har alternativ till det befintliga tryckeriet utvärderats. Det har då framkommit såväl ekonomiska som praktiska vinster med att byta tryckeri och i måndags fattade styrelsen beslut om att byta tryckeri till Taberg Media Group.
Från och med nr 127 trycks och distruberas alltså tidningen av TMG och då på ett lite stadigare och glansigare papper jämfört mot tidigare. Redan pappersbyte medför en bättre bildåtergivning, men också möjligheten för redaktören att få ett snabbt papperskorr av prepress gör att ev. framtida problem med mörka bilder nu kan minimeras.
Från och med nr 127 trycks och distruberas alltså tidningen av TMG och då på ett lite stadigare och glansigare papper jämfört mot tidigare. Redan pappersbyte medför en bättre bildåtergivning, men också möjligheten för redaktören att få ett snabbt papperskorr av prepress gör att ev. framtida problem med mörka bilder nu kan minimeras.
Vänliga hälsningar
Johan
Johan
Re: Senaste numret av Smalspårigt 126
Flott at dere tar grep! Dere gjør en formidabel jobb med tidligere og foreningen.Johan Winell skrev:P.g.a. missarna med brunmurriga bilder i senaste trycket av Smalspårigt så har alternativ till det befintliga tryckeriet utvärderats. Det har då framkommit såväl ekonomiska som praktiska vinster med att byta tryckeri och i måndags fattade styrelsen beslut om att byta tryckeri till Taberg Media Group.