Jeg har laget meg en liten testbit som jeg bruker for å prøve forskjellige printetjenester. Det dreier seg om en del til etsmalspårskoppel (den der greia som står fast på endebjelken, vet ikke hva det heter...). 12 stk. er arrangert slik at de ytre målene på "paketet" er 32,7mm x 9,2mm x 4,94mm (stl-filen); Den ferdige delen er 32,4mm X 9,1 X 4,7mm. Den runde platen med det firkantede hullet er 3,3X3,3,mm.

Jeg synes dette ser lovende ut. Man kan ane at det er sekskantbolter og ikke nagler på delen. Overflaten på messingen kan passere som støpegods. (Gjutgods) Det eneste som plager meg med disse delene er det regelmessige mønsteret på plane flater. Men mjeg lover å komme tilbake med nye bilder når jeg har fått grunnet delen. Håper mønsteret er litt mindre plagsomt da. Og ikke glem at bildene nesten kunne vært tatt gjennom et mikroskop!
Husk at shapeways forøvrig at SW ikke printer i messing. De printer en voksmaster, og så lager de en "lost-wax" messingstøpedel. Det skulle vært artig å vite hva slags printer SW bruker, men jeg har ikke greid å finne ut det.
Denne delen kom seg på 19 euro inkludert porto. Altså ca. 168,- svkr. Ikke billig, men dette er en tjeneste som kan benyttes til støpemastere, spesiellt for messingstøp
Dette er en tjeneste som jeg tror kan ha mye for seg!