Intressependeln för just detta loket var i läge "inte så värst intresserad" tidigare,sålde en byggsats t.o.m. för nått år sen.
Har en bekant jag hjälper att bygga svenska lok/vagnar när extra tid finns,som skicka en G11 byggsats till mej i våras.
Under byggets gång blev jag rejält sugen på ett G11 lok till mej själv.Köpte ett obyggt ex som jag börjat bygga på nu.
De va värst, det gäller att ha tålamod Lasse. Jag har tidigare sett att du bygger två lok ibland. Passar på att tacka dej för utförliga bilder på ett grannforum hur man byter boggiesidor på T 43. Det krävdes ett viss tålamod det med... Div kablar som lossnade, men loket fungerar! ;o)
Hälsar Janne C, som så smått igen börjar komma igång med hobbyn.
Janne : skoj du är på G. Bygger man två likadana så går det fortare än med 2 olika byggen.
Mika : inte detta färdiga loket,men den byggsatsen jag köpte av dig är på G nu
Det andra G11 loket jag byggt blev så här.
Finns liten kort filmsnutt här som visar att loket har bra krypgång.Mycket pga av stor kondensator i tendern. : http://www.youtube.com/watch?v=4tJDr9YF8KI
M3s var ett helt annat lok. Bland annat så var det trecylindrigt. G11 har bara två cylindrar. G11 var ett engelskt krigslok konstruerat för att hålla en kort tid under användning hemma och på kontinenten.