Texten kommer dit vid valsningen. Texten upprepas med jämna mellanrum motsvarande valsdiametern.
Är väl ett sett för tillverkaren att hålla isär olika ordrar, plus att få dit sitt eget namn. Banan får även sitt bomärke på rälsen, om någon undrar vems den är. Funkar bra ända tills den säljs till någon annan bana.
En kompis köpte ett städ på en auktion.. och fick med en låda tänger och sånt. Där fanns en bit räls på en halvmeter som jag tiggde till mig.
Den var märkt "Romney", och var ganska klen..
(Ni skulle ha sett blicken på han som satt i biljettkuren på T-banan när jag gick förbi med en bit räls i handen).
f.gaard skrev:
Texten kommer dit vid valsningen. Texten upprepas med jämna mellanrum motsvarande valsdiametern.
Är väl ett sett för tillverkaren att hålla isär olika ordrar, plus att få dit sitt eget namn. Banan får även sitt bomärke på rälsen, om någon undrar vems den är. Funkar bra ända tills den säljs till någon annan bana.
Mvh Fredrik
Men innebär inte det att valsen i sista steget måste ha en omkrets på flera meter? Det brukar väll vara en bit mellan märkena? Eller är jag helt "å banan"?
Arne Lindgren skrev:
...
(Ni skulle ha sett blicken på han som satt i biljettkuren på T-banan när jag gick förbi med en bit räls i handen).
För att citera en känd stockholmare
Med ett schysst järnrör...