"Dala"-träffen i Gräfsnäs

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Användarens profilbild
Klas Blomberg

"Dala"-träffen i Gräfsnäs

Inlägg av Klas Blomberg »

Tid: 20 juli klockan 10-16 (cirka) - första tåget från Anten ankommer 11:42

Plats: Missionskyrkan i Gräfsnäs

Som vanligt kommer mat och fika att finnas på plats - anmälan och information till P-O Helgesson po.helgesson@gmail.com
PeO Helgesson

Re: "Dala"-träffen i Gräfsnäs

Inlägg av PeO Helgesson »

Det går bra med telefon också, 0322 40818 eller 0705593216.
programmet som vanligt behagligt löst, men önskemål om speciella frågor mottages tacksamt.
P-O
PeO Helgesson

"Nu är midsommar förbi, då är sommaren snart slut" var det någon som sa' förr.
Så kanske det har varit de båda senaste åren , då hösten börjat före midsommar, men i år har vi fått en ordentlig sommar. Deltagarnas förberedelser för Dala-träffen verkar vara igång, anmälningarna brukar komma in de sista dagarna, men i år var över dussinet anmälda två veckor innan. Av dessa var bl a. tre av mina favoritbyggare i nollan, ta med haklapp, (vi kanske kan tillhandahålla servetter). En gemensam diskussion, där de mer erfarna delar med sig av sina kunskaper till oss mindre vetande hör till en Dala-träff, förra året berättade Ammi och Claes om sin färgprovning i Skövde. Jag tänkte i år få lära mej lite mer om material och tekniker vid trädskulptering Jag tar med diverse köpt och hemgjord råvara, ta gärna med lite prover på material eller färdiga träd. Emon pratar varje dag om vilka rätter "mina kompisar" ska äta, (det blir åtminstone några glutenfria alternativ). Antalet medtagna moduler betyder i år förhoppningsvis att vi "tvingas" öppna dörrarna till det inre rummet, räcker inte det , finns två mindre rum längre bak. Anmäl er i förväg om ni vill ha mat, (man blir utsvulten av bara lukten), ett par extra koppar kaffe kan vi alltid ordna. Vi sätter på en kanna extra till kvart i 12, då första tåget från Anten kommer in med några eftersläntrare.
Vi hörs, inte ens jag känner till alla överraskningar ännu, kom och se själv.
P-O
PeO Helgesson

Lördagen närmar sig snabbt, av regnet i fruntimmersveckan ser inte ut som vi får se något. Väderleksutsikterna pendlar mellan 22 och 25 grader på eftermiddagen, solsken och en svag svalkande vind. Det finns bord tillräckligt för kaffe- och matservering ute, så att ingen missar middagståget. Emon börjar förbereda maten i morgon, så eftersläntrare: anmäl gärna er hunger senast i kväll. det ser ut att bli något fler besökare än tidigare år, men inte fler än att alla bör hinna prata med alla.
Skriv svar