Smalspårigt 123 - Olas sjukvagn - erbjudande

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
HNJ Verkstad

Smalspårigt 123 - Olas sjukvagn - erbjudande

Inlägg av HNJ Verkstad »

MJ-kollegor,

Oftast när någon gör en byggbeskrivning eller artikel, har min artikel redan varit slut-såld, eller utgått ur sortimentet. Detta gäller även Olas smalspåriga favorit ”4-fönstervagnen”. Denna vagnstyp fanns ju på väldigt många banor, i många olika varianter. Vagnen är ju också, som Ola visar i Smalspårigt 123, lämplig för ”kit-bashing”!

Jag har ju slutat med smalspår, och också gjort mig av med alla filmer. Men ibland vill ödet annat……

Jag bytte etsfirma, och firman skulle sända över alla filmer till mig – så att jag kunde välja ut de som jag skulle ha i sortimentet och skicka vidare till England. Tyvärr saknade jag en del filmer, och bad dem kontrollera ytterligare en gång, om det inte låg några filmer kvar. Långt om länge kom ytterligare en liten packe filmer, och i denna omgång fanns bla 2 filmer till personvagnar för H0n3.

Till saken: Jag talade med Ola, som berättade om denna artikel, och vi var eniga om att det är synd att modellen inte finns tillgänglig. Det är därför roligt att kunna erbjuda en modell, som presenteras i Smalspårigt. För de som inte har denna plåt, och vill bygga Olas sjukvagn, eller någon annan av alla de vagnar som kan byggas med denna modell, erbjuder jag dessa modeller som ett engångserbjudande:

1. Etsplåt till smalspårig personvagn ”4 fönster” 390:-
2. Etsplåt till smalspårig personvagn ”3 fönster” 290:-
3. Etsplåt till smalspårig personvagn ” 4 fönster” träklädd 290:-
4. Hel plåt 2 x nr 1, och en av vardera 2 och 3 1150:-

Beställning vill jag ha senast 15/8.

Den andra filmen innehöll VGJ C, CD. Även dessa kan jag erbjuda – pris 390:- Observera att jag endast kan leverera etsplåtarna –ej tak mm.
--