Heljans F-lok på bild står på tur att fixas, vilket jag har så smått börjat med här

Hade tur som fann lite tåggodis i en låda och därmed tillfälligt monterade delar här. Måste säga att detta lok är inte alls lätt att "leka" med. Oerhört ömtåligt minst sagt, köpte det i Västberga som härom året sålde ut ett litet restlager, jag fick fatt i det sista och som var någorlunda helt, kompisen ratade det absolut sista exemplaret efter detta lok. Det låga priset var nog det som fick mej att inhandla detta lok.
Stegar och fotsteg är monterade efter att ha gjord om infästningarna till dessa. Bara tvunget, annars kommer dessa delar att omedelbart att lossna, tokerier att som man visar är att limma fast dessa, nej fram med liten borr så fixades dessa delar. Skar bort 2 gripstänger på gångborden allt efter div bilder i olika skrifter. Och att skrapa bort silverfärg på hjulringarnas ytterkanter. Ena sidan lossnade färgen mycket lätt, men naturligtvis inte på den andra sidan... Claes Mattisson skrev i ett nummer av AoH nr 7 2010 om hans ombyggnad, till den nivån kommer jag aldrig att orka med... Efter några lok blir jag våldsamt sugen på att bygga kåkar igen, det är f*n så mycket lättare ;o)
Janne C