Mina projekt...

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Mooze
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 22:48

Mina projekt...

Inlägg av Mooze »

Här kommer en tråd om mina projekt.

Projekt 1:
Ett litet lok ritat i Autocad som sedan är utskrivet på tjockpapp och ihoplimmat som test. Skall skickas på etsning när jag är nöjd.
Monterat på en Trix N-skalechassi. Ingen förebild finnes, bara "Smalspårigt" om ens det! Kul är det!
Smådetaljer som skorsten, handtag, backspeglar och dyl skall givetvis dit så småningom.

Bild

Projekt 2:
Samma som ovan men lite stökigare då hytten är kortare.

Bild

Projekt 3:

Samma som ovan igen fast denna gång en vagn. Också här ett N-skale chassi. Jag har monterat ett Piko CR-101 koppel i ena fickan men
detta måste demonteras och putsas för att fungera bra.
50mm långt.

Bild

Projekt 4:

Nu börjar vi snacka model! Rimbo Grande SRJ GH 519 - 524. Min första etsade model!
Har redan kommit en bit på väg och kommer fortsätta posta bilder när bygget fortskrider!
Tips och trix tages emot med stort nöje!

Bild


Jag kommer att ha väldigt trångt med min bana så det är därför jag bara skruvar med korta lok/vagnar.


/
Stefan Molin
Ante S
Inlägg: 193
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:08

Re: Mina projekt...

Inlägg av Ante S »

Välkommen hit! Hoppas du tycker att Rimbos grejor är bra, själv började jag med en liknande vagn för tretton år sedan, det har blivit ett antal sedan dess. Jag tycker att under min tid som medlem i Smalspårsfrämjandet och läsare av detta forum så har mitt byggande utvecklats enormt. Kunnandet är stort här och stämningen är för det mesta god.
Ante
Användarens profilbild
Klas Blomberg
Inlägg: 358
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:35

Re: Mina projekt...

Inlägg av Klas Blomberg »

Projekt 4:

Nu börjar vi snacka model! Rimbo Grande SRJ GH 519 - 524. Min första etsade model!
Har redan kommit en bit på väg och kommer fortsätta posta bilder när bygget fortskrider!
Tips och trix tages emot med stort nöje!

Bild


Jag kommer att ha väldigt trångt med min bana så det är därför jag bara skruvar med korta lok/vagnar.


/
Stefan Molin


Gratulerar till ett väldigt prydligt första mässingsbygge! Själv fick jag dölja mina första lödningar under väldigt tjocka lager av färg....
Skriv svar