Kjell E skrev:
. Man kanske kan rädda Perlloket från att bara stå och se vackert ut i vitrinen genom att endast byta snäckväxeln till en gul och lägga i en Faulhaber eftersom övriga kugghjul i drivlinan har samma kuggtal på båda varianterna. Det skulle ju vara mums, om man nu kan få tag på Rocoreservdelarna som behövs.
Kjell E hur många snäckor gula vill du ha jag har tjugo st. så det är inget problem.
bermod
Har du motgående snäckhjul också? Det har Roco artikelnummer 86413. I så fall är jag mycket intresserad av en snäcka och ett snäckhjul.
Ursäkta att jag "snyltar" i din tråd Mika, men det handlar i alla fall om Perls Ub och kan kanske vara av intresse för andra med Perl/Rocolok som går dåligt.
Kjell E skrev:
.
Har du motgående snäckhjul också? Det har Roco artikelnummer 86413. I så fall är jag mycket intresserad av en snäcka och ett snäckhjul.
Ursäkta att jag "snyltar" i din tråd Mika, men det handlar i alla fall om Perls Ub och kan kanske vara av intresse för andra med Perl/Rocolok som går dåligt.
Yes det har jag lika många ,inga proplem skicka ett PM till mig så vi inte helt förstör Mikas tråd
bermod
Jag har fått leverans av gul snäckväxel från bermod och har funnit att den gamla röda direkt kan erättas av den gula. Inget ingrepp i det gjutna chassit är nödvändigt.
Funderar på att testa en Mashima 1224-motor eftersom jag har en sådan liggande. Det är risk att loket inte riktigt når upp till toppfarten 45 km/tim med den motorn, men då finns ju Mikas förslag och prova med Faulhaber 1319 som har högre varvtal.
För att återgå till Ub-loket mer konkret kommer här en liten uppdatering.
Nu är begge frontfönstren lödda, fönstren i dörrarna har öppnats också för att få in lite kall frisk luft i hytten.
Ena fönstret har öppnats lite mer, men det beror på att lokföraren drog ner det nästan hellt för att kunna sticka ut huvudet och lättare kunna se växlingspersonalen.