Nytt från Urbota

Här är tanken att man delar med sig av sitt anläggningsbygge
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Nytt från Urbota

Inlägg av Anders R »

Hejsan!

Har pysslat vidare med en ny modul och här kommer lite bilder. Massor med jobb kvar som ni förstår, men man ser ändå vartåt det barkar. Gubbarna kommer från franska mk35 och Mini-art och är ett klart fall framåt, ganska dyra men fantastiskt roliga att pyssla på med.

Vänliga hälsningar

Anders R

Bild

Bild

Bild
zikkan
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 15:40

Re: Nytt från Urbota

Inlägg av zikkan »

Tjusigt!!!!
Jag anar en lite 'modernare' tidsanda än tidigare Urbota-moduler med tanke på husvagnen??? Mycket snyggt målade gubbar! Är materialet någon plast, vad använder du för färger??

Mvh
zikkan
forney
Inlägg: 29
Blev medlem: mån 31 aug 2009, 19:22

Re: Nytt från Urbota

Inlägg av forney »

Mycket snyggt Anders!
Det är roligt att se att du är tillbaka i hobbyn igen. Hoppas vi i södra Sverige får se dig och dina alster IRL vid någon träff framgent. Själv hade jag stort utbyte av militärmodellbyggarna och deras tekniker vid höstträffen i N.Sandby. Du verkar ha anammat mycket av detta också!
Mvh Peter
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Nytt från Urbota

Inlägg av Anders R »

Tack för positiv respons, det värmer!

Jo, denna upplaga av Urbota är satt lite längre fram i tiden, möjligen någon gång på 70-talet. Den främsta orsaken till detta syns nedan, en grävskopa från Märklin som jag bara var tvungen att använda, samt husvagnen som jag köpte i leksaksaffären Krabat på Sveavägen.

Gubbarna från mk35 är gjutna i resin, medan de andra är gjorda av vanlig styrenplast. Målningen är gjort med Humbrol- och oljefärg, jag tycker det funkar bra att blanda till grundnyanserna av Humbrol och sedan ta hjälp av oljefärg för skuggor och högdagrar. Precis som Peter säger har jag hittat massor med inspiration hos militärbyggarna, både vad gäller figurmålning, väderbitning och dioramabygge i stort. Det skulle vara kanon att ta sig ner till Skåne vid tillfälle och delta i ett möte där, synd bara att ni bor så ocentralt för oss vid polcirkeln :-)

Bild
Skriv svar