Isolatorer till äldre ellok

Köpes-bytes-säljes är till för privatpersoner med enstaka MJ-produkter: Felköp, plåtar som man aldrig hinner bygga färdigt och så vidare, men som kanske någon annan medlem är intresserad av.

Skriv i ditt inlägg vad du har eller är intresserad av, om du vill köpa, sälja eller byta och hur man kommer i kontakt med dig. Forumet har funktioner för att skicka e-post och PM för inloggade användare.

Radera ditt inlägg efter avslutad affär. Om något inlägg blir kvar väldigt länge kommer webbmaster skicka en förfrågan om annonsen fortfarande är aktuell.
Olof
Inlägg: 1701
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Isolatorer till äldre ellok

Inlägg av Olof »

För dem som bygger modeller om äldre svenska ellok i nollan så finns nu isolatorer att beställa i min Shapeways "butik".

https://www.shapeways.com/shops/granvik ... ort=newest

/Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
Mallet
Inlägg: 242
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 21:04

Re: Isolatorer till äldre ellok

Inlägg av Mallet »

Intressant
Du har alltså en egen"butik" på Shapeway med egenritade produkter, Strömavtagaren, är den 3D printad och ihopmonterad av Shapeway eller hur funkar det?
Mvh LH
Olof
Inlägg: 1701
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Isolatorer till äldre ellok

Inlägg av Olof »

Mallet skrev:Intressant
Du har alltså en egen"butik" på Shapeway med egenritade produkter, Strömavtagaren, är den 3D printad och ihopmonterad av Shapeway eller hur funkar det?
Mvh LH
För att undvika missförstånd; det enda jag säljer är isolatorerna. Bilden med strömavtagaren visar Stigs F-loks bygge där han använt mina isolatorer. Den finns där som ett exempel på hur isolatorerna kan användas. Jag är ledsen om det inte framgår tydligt nog av beskrivningen. Strömavtagaren är Stigs och jag vet inte hur den är gjord.
Datorgenererad bild av satsen med takisolatorer
Datorgenererad bild av satsen med takisolatorer
710x528_25210809_13696693_1539798557.jpg.png (351.78 KiB) Visad 3101 gånger
Shapeways affärsidé är att tillhandahålla en marknadsplats där de som ritat modeller kan sälja dem med minsta möjliga arbetsinsats. Vem som helst som anlitat dem för att göra en utskrift kan lägga upp utskriften för försäljning. Försäljaren kan ange hur mycket han eller hon vill ha betalt men den stora kakan tar oftast Shapeways.

Jag har lagt ut det jag konstruerat för egna och andras behov. Däribland olika isolatorer som är jobbiga att göra på annat sätt då det ofta behövs många och de är träliga att svarva om man inte har tillgång till en automatsvarv.

Jag hoppas detta svarade på din fråga, om inte så var snäll och fråga mer.

/Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
Mallet
Inlägg: 242
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 21:04

Re: Isolatorer till äldre ellok

Inlägg av Mallet »

Då förstår jag, Hursomhelst mycket intressant med den möjligheten.

Mvh LH
Skriv svar