Model Engineering Exhibition

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Jan Frelin
Inlägg: 531
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 20:11

Model Engineering Exhibition

Inlägg av Jan Frelin »

Jag ska besöka "London Model Engineering Exhibition" nästa helg och letar efter tips till grejer jag borde leta efter.
pcederstrand
Inlägg: 24
Blev medlem: ons 06 mar 2013, 12:26

Re: Model Engineering Exhibition

Inlägg av pcederstrand »

Hållare för glasfiberraderstift HELT i METALL (som inte kan brytas av när jag tar i) kanske fler i juntan vil ha?

/peter
Peter Estelius
Inlägg: 308
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 22:24

Re: Model Engineering Exhibition

Inlägg av Peter Estelius »

Det brukar finnas folk som säljer verktyg även i mer traditionella storlekar och tillbehör till svarv och fräs om man har sådant. Arc Eurotrade, Chronos Ltd, m fl. Priserna i UK är fortfarande rätt OK sett från vår synvinkel.

/Peter
Johan.L
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 16:11

Re: Model Engineering Exhibition

Inlägg av Johan.L »

Mycket av det som finns där i småverktygsväg finns ju också här hemma, så frågan är hur lönt det är att köpa sådant? Det finns dock mycket spännande och inspirerande att kika på, själv blev jag helt salig av allt spännande första gången jag var på MEE! Det du kan kolla efter är ju dock BA gängade skruv och muttrar som ibland finns på drivhjul från England. BA 12 och 14 , framförallt muttrar.

Have fun!
Peter Estelius
Inlägg: 308
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 22:24

Re: Model Engineering Exhibition

Inlägg av Peter Estelius »

Helt rätt Johan, men prisbilden i UK är bättre än här för samma grejer vilket man bör tänka på. Kom också på en handlare med småpryttlar som är bra för våra småsklaor och det är Eileens Emporium (eileensemporium.com).

/Peter
Skriv svar