Tumbalokstation - tillfälligt avbrott

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: Tumbalokstation - tillfälligt avbrott

Inlägg av Göran T »

Johan!
Tänk vad livet är skört och oförutsägbart. Hoppas dock på en snar bättring för Sture som är en färgstark och kreativ personlighet med en smittande entusiasm. Detta i kombination med en mycket stor kunnighet men levererat på ett ödmjukt och inte sällan humoristiskt vis. Sture har alltid glimten i ögat! Precis en sådan som, inte bara MJ-hobbyn behöver, utan alla. Jag vill att du skickar Sture mina varmaste hälsningar!

/Göran Tholin
sala
Inlägg: 114
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 09:47

Re: Tumbalokstation - tillfälligt avbrott

Inlägg av sala »

Hoppas att du blir återställd så snart som möjligt. Johan framför mina välgångsönskningar till Sture.
Gunnar i Sala
bermod
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 16:11

Re: Tumbalokstation - tillfälligt avbrott

Inlägg av bermod »

Hoppas verkligen på ett snabbt tillfrisknande Sture,tror nog att ditt glada humör gör att du snart är tillbaks på banan igen,jag håller tummarna.
bermod
Johan.L
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 16:11

Re: Tumbalokstation - tillfälligt avbrott

Inlägg av Johan.L »

Hej på er, jag har framfört era hälsningar, Sture tackar och hälsar tillbaks. Har har ju fått en stroke, den har påverka honom motoriskt, dock så är det inget fel på talet. Han babblar på som den fåordige norrlänning han är.... Personligen tror jag han känner sig stukad över sin situation, han är väldigt kreativ person och trivs inte i sängläge, än mindre på ett sjukhus! Nu är läget som det är, vi har att vänta och se hur rehabben går. Jag håller er informerad tills han själv tar vid igen.
AJo
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 09 apr 2009, 15:05

Re: Tumbalokstation - tillfälligt avbrott

Inlägg av AJo »

Skönt att höra att talet fungerar! Hoppas och tror att Stures goda humör kommer hjälpa honom att klara rehabiliteringen! Johan, du får hälsa honom så gott!
Mvh
Anders
Jan Frelin
Inlägg: 531
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 20:11

Re: Tumbalokstation - tillfälligt avbrott

Inlägg av Jan Frelin »

Mycket tråkigt, tack för upplysningen!
Mats Nilsson
Inlägg: 76
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:42

Re: Tumbalokstation - tillfälligt avbrott

Inlägg av Mats Nilsson »

Usch, det var verkligen tråkigt att höra!
Alltid roligt att prata med Sture på allehanda sammankomster.
Hoppas att det går bra och att Sture hämtar sig snabbt.
Kanske viktigt att börja ta det lugnt och säga "Nej" ibland...
Krya på dig Sture, håller tummarna för dig!

/Mats
Koster
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 23 feb 2010, 07:49

Re: Tumbalokstation - tillfälligt avbrott

Inlägg av Koster »

Det var mycket tråkigt att höra. Jag hoppas att Sture får ett snabbt tillfrisknande och att vi får se honom på kommande träffar där han på sin härliga dialekt trollbinder alla runt bordet.
/Tomas
TågCentralen Ljungby
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 01 okt 2014, 10:38

Re: Tumbalokstation - tillfälligt avbrott

Inlägg av TågCentralen Ljungby »

Detta var oväntat och självfallet tråkigt!! :cry:

Skulle precis skriva till Sture och fråga om ett kugghjul till en motorvagns-boogie, där kugghjulet gått sönder.

Hur är hans status just nu?? Man vill ju inte "ligga på" de sängliggandes.

/Johan
Skriv svar