Bankalas 2013

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Anders Johansson
Inlägg: 230
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 04:53

Bankalas 2013

Inlägg av Anders Johansson »

Vill bara påminna om att på lördag 15 juni är det dags för det årliga bankalaset i Skövde.
Medtag Sol, glatt humör och/eller något hembyggt!
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Bankalas 2013

Inlägg av Hauk »

Anders Johansson skrev: Vill bara påminna om att på lördag 15 juni är det dags för det årliga bankalaset i Skövde.
Medtag Sol, glatt humör och/eller något hembyggt!


Noen som var der? Bilder?
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Sture
Inlägg: 23
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 09:29

Re: Bankalas 2013

Inlägg av Sture »

Bankalaset var trevligt som vanligt, denna gång dessutom utan en tillstymmelse till regn. En del ansikten saknades men kommersen var livlig.

Smolket i glädjebägaren för min del var att någon lyckades smita iväg med en modell tillhörande en annan av mina kunder. Om det var av misstag eller inte skall jag låta vara osagt tills vidare. Det är så vitt jag vet första gången det hänt mig, men denna gång drabbades som sagt en av mina kunder som lämnat in sin modell till mig för att jag skulle bygga om drivningen. Dessutom är modellen, en Z4p (VGJ 2) från HNJ Verkstad slutsåld hos leverantören så den blir inte lätt att ersätta.

Det är bara att hoppas att det skett av misstag och att modellen kommer tillbaka till ägaren. Hans namn, adress och telefonnummer fanns med i förpackningen.
Skulle någon ha en byggsats till denna modell liggande så är jag intresserad av att köpa den för att hjälpa min kund. Hör i så fall av er till Tumba Lokstation.
Sture
Inlägg: 23
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 09:29

Re: Bankalas 2013

Inlägg av Sture »

Jag kan glädja alla med att den försvunna drivningen har återfunnits. Den hade inte alls fått fötter utan trillat av bordet och hamnat bland en massa plastpåsar. Där dök den plötsligt upp när jag skulle packa in allt i min friggebod igen. Det är bara att skylla på butiksföreståndaren, dvs mig själv.
Bengt Andréasson
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 10:16

Re: Bankalas 2013

Inlägg av Bengt Andréasson »

Skönt!
Det hade varit synnerligen obehagligt om vi hade fått in "nallare" i sådana sammanhang också. Det känns väldigt bra att du hittade den, Sture!

/Bengt
som inte kunde komma till bankalaset i år
TuveB
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 09 okt 2011, 12:10

Re: Bankalas 2013

Inlägg av TuveB »

Vilken jäkla tur att du hittade den Sture. Det märktes att situationen stressade dig.
Skriv svar