Träffen i Gräfsnäs 15/7

Träffar och liknande
PeO Helgesson
Inlägg: 258
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Träffen i Gräfsnäs 15/7

Inlägg av PeO Helgesson »

Turbulens och osäkerhet om lokalen har medfört fördröjt beslut, men vi kör vidare i år också.
DALA-träffen i Gräfsnäs, liksom 10 år förut i Gräfsnäskyrkan vid vägens ända, tredje lördagen i juli, d.v.s. 15/7
Anmäl gärna i god tid till 0705593216 eller po.helgesson (at) gmail.com, så vi vet hur mycket mat som kan gå åt.
PeO Helgesson
Inlägg: 258
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: Träffen i Gräfsnäs 15/7

Inlägg av PeO Helgesson »

Tiden har gått, som vanligt med en förskräckande fart, bara fem dagar kvar. Em-On frågar varje dag, hur mycket mat och tårta hon ska laga. Ni som funderar, hör av er snarast. De tre senaste åren har vi fått dela på platsen den första timma, med en varierande hop flyktingar, men förläggningen lades ner vid månadsskiftet, så i år blir det mer fritt med plasten. Ett par moduler med hembyggda växelgator har anmälts, kommer fler moduler, kanske vi får ställa upp även i inre rummet.
Vädret utlovar sol och 21 grader, så kaffe- och matpauser kan bli utomhus. Modeller får vi hjälpas åt med, servietter tillhandahålls. Med lite tur med Nordpost kan jag ha lite nya etsningar med, paketet kom till "Stockholm" i torsdags morgon, ska ha åkt vidare i morse.
Hör av er!
PeO Helgesson
Inlägg: 258
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: Träffen i Gräfsnäs 15/7

Inlägg av PeO Helgesson »

"Dala-träffen" avlöpte igår, för 11:e gången i Gräfsnäs. Solskenet gjorde att huvuddelen av ätandet och kaffedrickandet kunde ske utomhus. Tur var det för borden inne var ganska fulla av modeller och byggdelar. Jag hann som vanligt inte med att fotografera så mycket, men Stig J. har lagt upp lite bilder på http://www.motessparet.se/viewtopic.php ... 1&start=60
Anders Johansson
Inlägg: 230
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 04:53

Re: Träffen i Gräfsnäs 15/7

Inlägg av Anders Johansson »

Tack Peo för ett återigen trevligt arrangemang!
Det jag uppskattar mest är att man kan ägna god tid
Att diskutera byggteknik mm på dessa träffarna, till
Skillnad mot de flesta andra som är mer "stressiga".
PeO Helgesson
Inlägg: 258
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: Träffen i Gräfsnäs 15/7

Inlägg av PeO Helgesson »

Sådana diskussioner brukar jag försöka hinna med lite, även om mesta tiden går åt till att se till att det praktiska fungerar. Vid det här fototillfället stördes dock tårtätandet och diskussionerna lite av ett av de ideligen passerande smalspårstågen.
Bild
Skriv svar