Smalspårigt nr 133 - nr 4 / 2015

Träffar och liknande
Olle Sahlin
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 17 okt 2013, 20:07

Re: Smalspårigt nr 133 - nr 4 / 2015

Inlägg av Olle Sahlin »

Min första reaktion på nya numret - jag vill veta mer om Stadsholmen! Jag har sökt upp de trådar som finns på det här forumet, men jag skulle vilja veta mer om banan, omfattning, skala, historia, med mera.
Olof
Inlägg: 1701
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Smalspårigt nr 133 - nr 4 / 2015

Inlägg av Olof »

Olle Sahlin skrev:Min första reaktion på nya numret - jag vill veta mer om Stadsholmen! Jag har sökt upp de trådar som finns på det här forumet, men jag skulle vilja veta mer om banan, omfattning, skala, historia, med mera.
Det var också min reaktion. Fantastiska bilder som jag satt och försökte pussla ihop för att få en överblick. Samtidigt finns det få saker som krossar illusionen lika snabbt som en spårplan. Men visst vore det intressant med en eller ett par uppföljningsartiklar. Låt oss hoppas att de kommer i framtida nummer.

God jul till redaktören och alla er andra

/Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
ehrpet
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 09:04

Re: Smalspårigt nr 133 - nr 4 / 2015

Inlägg av ehrpet »

Fortsättning följer ... som man brukar säga. Och att det kan vara svårt
att få ihop bilderna beror nog på att dom är tagna på olika sidor av ön.

Håll utkik under tråden "Stadsholmen" på annat ställe här och i sociala medier för mer vidare historia.


//
Peter
Ninni
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 23 jun 2014, 07:23
Ort: Solna, Sweden

Re: Smalspårigt nr 133 - nr 4 / 2015

Inlägg av Ninni »

Verkligen ett pangnummer! Kanske ett av de bästa någonsin. Blir tufft att toppa till nästa nummer...
Tobias Ljung
Inlägg: 727
Blev medlem: ons 06 jun 2007, 15:50

Re: Smalspårigt nr 133 - nr 4 / 2015

Inlägg av Tobias Ljung »

133:an har nu letat sig ned till Sydafrika ocksa. Kan bara instamma i hyllningskoren, stralande jobb Zikkan och skribenter!
Skriv svar