Bob Barlow är död.

Träffar och liknande
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Bob Barlow är död.

Inlägg av Göran T »

Bild
Fick höra den tråkiga nyheten via signaturen Ehrpet i Andes Runnholms Urbota-tråd och hittade igår denna minnesruna över Bob Barlow på Greystar Publications hemsida. Jag mailade Bob Barlow för någon månad sedan men fick aldrig något svar. Nu förstår jag varför. Det här beskedet var mycket, mycket tråkigt....
http://www.greystarpublications.com/bobobit/
/Göran T
sala
Inlägg: 114
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 09:47

Re: Bob Barlow är död.

Inlägg av sala »

Jättetråkigt, Han varit en av mina största inspirationskällor, Artiklarna om Inkerman Street banan, fick mig att lämna Amerikanskt till förmån för Engelsk modelljärnväg i 0:an.
Gunnar i Sala
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Bob Barlow är död.

Inlägg av Anders R »

En otroligt tråkig nyhet. Jag kommer att sakna den mailkorrespondens jag haft med Bob de senaste åren, mail fyllda av modelltågssnack, uppmuntran och vanligt nonsens.

Trots att jag aldrig träffade Bob känns det som om en kompis gått bort.

Jag hoppas att Narrow Gauge & Industrial Modelling Review kommer att leva vidare, om inte annat för att föra vidare det fina arbete Bob gjorde med tidningen. Just nu är det - återigen, men möjligen tillfälligt - Roy C Link som tagit över redaktörskapet, vilket borgar för att den höga kvaliteten bibehålls åtminstone ett tag framöver.

Tankar och medkänsla går till framför allt Bobs fru och döttrar.

M v h
Anders i Arjeplog
ehrpet
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 09:04

Re: Bob Barlow är död.

Inlägg av ehrpet »

Verkligen tråkigt att han har gått bort alldeles för tidigt. Hans bidrag till den här hobby har varit obetalbar och en stor inspirationskälla.
Och vi får hoppas att tidningen/förlaget lever vidare.

Och en ursäkt till dig Anders - att jag skrev i din Urbota-tråd att han gått bort. Taktlöst att blanda in det där, men ibland går det snabbt att kommentera saker på mobilen.

//
Peter
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Bob Barlow är död.

Inlägg av Anders R »

Ingen fara, jag tog verkligen inte illa upp.

M v h
Anders
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Bob Barlow är död.

Inlägg av Hauk »

Veldig trist.
Jeg hadde også gleden av å få ting på trykk i NG&IMR, og mailene med Bob var veldig hyggelige. Han virket genuint interessert i matereialet, og jeg fikk virkelig lyst til å publisere mer i bladet.

Den beste måten å hedre Bob på er å sørge for at NG&IMR fortsetter være det glimrende tidsskriftet det er.

Jeg har allerede vært litt i kontakt med Roy Link, og han planlegger å fortsette utgivelsen av bladet. Han også er interessert i skandinavisk stoff.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Skriv svar