Östgötaträffen 2015

Träffar och liknande
FAF
Inlägg: 112
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 21:33

Re: Östgötaträffen 2015

Inlägg av FAF »

Det är jag som bygger på Ankan och modulen (modulerna är det tänkt att bli) av Borensbergs stationsområde. För övrigt bor jag i Borensberg så valet av förebild beror nog på det.
Stationsområdet tycker jag är lagom stort för att passa som modul, modul nr 2 kommer att inkludera godsmagasinet vagnvändskivan samt lastspåret som var parallellt med Göta Kanal, tvärs emot bangården.
Tyvärr går arbetet med både Ankan och modulerna långsamt eftersom man också måste prova på det mesta som nybörjare t.ex rita etsfilmer, etsa i mässing , styrenplastbyggen o.s.v. men jag står nu inför utmaningen att måla stationshuset, kan man få ett tips på vilken kulör huset målades med från början, vad jag kan se från tidiga bilder så är det 3 kulörer som gäller?.
Det här började egentligen med ett gäng som har träffats lite oregelbundet hos varandra för att prata och visa smalspår, "Det östgötska nätverket för järnvägsintresserade" vilket har varit mycket inspirerande, det finns också ett förslag på modulnorm för 891 i H0.
Känns som att jag måste haka på onsdagarnas byggkvällar i Linköping framöver, så att jag kan få lite framsteg i byggandet.

Hälsningar

/Gunnar Å
lampa
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 11 maj 2014, 14:12

Re: Östgötaträffen 2015

Inlägg av lampa »

De fanns ju bussar på Östgötaträffen också
Bilagor
En buss tror jag.jpg
En buss tror jag.jpg (133.25 KiB) Visad 4201 gånger
Bussar.jpg
Bussar.jpg (89.72 KiB) Visad 4201 gånger
lars
Inlägg: 48
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 17:51

Re: Östgötaträffen 2015

Inlägg av lars »

Är det bussar tillverkade av ASJ, som gjutits på bilderna?

Som gymnasieelev på 1950-talet åkte jag dagligen med ASJ och Säffle bussar (Höglunds). En och annan Motala buss med motorn på mitten förekom också, liksom Katrineholmare.

Lars
FAF
Inlägg: 112
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 21:33

Re: Östgötaträffen 2015

Inlägg av FAF »

Tror inte att dom gjutits utan scratchbyggt i plasticard men det kan nog Mats svara bättre på.

/Gunnar
Skriv svar