Söker mindre ånglok för NVHJ-modul (H0n3)

Köpes-bytes-säljes är till för privatpersoner med enstaka MJ-produkter: Felköp, plåtar som man aldrig hinner bygga färdigt och så vidare, men som kanske någon annan medlem är intresserad av.

Skriv i ditt inlägg vad du har eller är intresserad av, om du vill köpa, sälja eller byta och hur man kommer i kontakt med dig. Forumet har funktioner för att skicka e-post och PM för inloggade användare.

Radera ditt inlägg efter avslutad affär. Om något inlägg blir kvar väldigt länge kommer webbmaster skicka en förfrågan om annonsen fortfarande är aktuell.
milbus
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 31 okt 2019, 07:55

Söker mindre ånglok för NVHJ-modul (H0n3)

Inlägg av milbus »

Hej

Jag bygger en smalspårsmodul baserad på Spångenäs station på linjen Västervik - Hultsfred, och slutstation för bibanan upp till Vimmerby. Skalan är H0n3 eftersom det bäst motsvarar verklighetens trefot. Tidsperioden är 40-tal med tanke att kunna blanda tidiga rälsbussar med äldre trafik. Jag har det mesta jag behöver förutom ett mindre ånglok. Något i stil med Kp eller Np vore perfekt, men jag är inte så kinkig så vilket mindre ånglok som, ev. med lite ombyggnad, kan fungera på banan vore bra. Jag letar men det enda jag hittar är amerikanska mässingslok tillverkade av mindre japanska tillverkare som inte alls passar in. Om någon har tips på ett passande chassi for H0n3 (10.5mm) eller har något mindre färdigtillverkat ånglok till salu så vore jag tacksam. Kontakta mig via PM.