Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Köpes-bytes-säljes är till för privatpersoner med enstaka MJ-produkter: Felköp, plåtar som man aldrig hinner bygga färdigt och så vidare, men som kanske någon annan medlem är intresserad av.

Skriv i ditt inlägg vad du har eller är intresserad av, om du vill köpa, sälja eller byta och hur man kommer i kontakt med dig. Forumet har funktioner för att skicka e-post och PM för inloggade användare.

Radera ditt inlägg efter avslutad affär. Om något inlägg blir kvar väldigt länge kommer webbmaster skicka en förfrågan om annonsen fortfarande är aktuell.
ThompaH0n3
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 14 mar 2017, 08:37

Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Inlägg av ThompaH0n3 »

Det måste finnas någon som har tillverkat Q37 i H0 bland
Forumets medlemmar. Jag köper gärna en etsplåt eller master till densamma. Det är för eget bruk.
Ringe
Inlägg: 64
Blev medlem: lör 04 jul 2009, 18:19

Re: Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Inlägg av Ringe »

Vilken variant söker du? Dom tyska varianterna finns färdiga.
PeO Helgesson
Inlägg: 258
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Inlägg av PeO Helgesson »

Menar du Q37p (normalspårsvagn på smalspår) har ett par svenska tillverkare haft den i programmet. Q37 (smalspårsvagn på normalspår) har jag inte sett till salu, men visst vore det en intressant modell. Jag har en del foton, men ingen ritning värd namnet.
Ett aber med de kontinentala (läs tyska) tillverkarna är att de inte har Hon3, utan Hoe eller Hom. Weinerts överföringsvagn för Hom, vagt påminnande om Q37p, kan byggas för Hon3.
ThompaH0n3
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 14 mar 2017, 08:37

Re: Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Inlägg av ThompaH0n3 »

Jag söker etsplåt, etsmaster eller en färdig svensk Q37 i H0, alltså normslspårig överföringsvagn för eget bruk.
Ringe
Inlägg: 64
Blev medlem: lör 04 jul 2009, 18:19

Re: Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Inlägg av Ringe »

Titta om http://www.byggsvenskt.nu/ har det du söker, dom har för att överföra normalspåriga vagnar på smalspår. Om du på något vis hittar en överföringsvagn för att transportera smalspåriga fordon på normalspår får du gärna visa vad du har hittat, den hade varit riktigt trevlig!
Olof
Inlägg: 1701
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Inlägg av Olof »

Hej Tomap!

För att undvika missförstånd, är det en sådan här du vill bygga i modell?
Forumbild.jpg
Forumbild.jpg (193.61 KiB) Visad 5993 gånger
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
ThompaH0n3
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 14 mar 2017, 08:37

Re: Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Inlägg av ThompaH0n3 »

Hej Olof- Ja. Jag kan inte läsa littra på vagnen på fotot men det ser ut som en Q37 eller Uaikk-v dvs omlittrad normal spårig överföringsvagn. Finns det någon som kan tänka sig sälja etsplåt, master, eller fårdig modell I H0 ?
PeO Helgesson
Inlägg: 258
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Inlägg av PeO Helgesson »

Vagnen kunde ta både 891- och 1067-fordon. Senast jag såg någon, var för en del år sedan i Grängesberg. Finns den kvar där?
Olof
Inlägg: 1701
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Inlägg av Olof »

Inget svar men fotot tog jag i Växiö 83 eller 84.
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
ThompaH0n3
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 14 mar 2017, 08:37

Re: Köpes etsplåt eller master till etsplåt Q37 i H0

Inlägg av ThompaH0n3 »

Tp 3508 genomgick storrevision i Linköping 1984 sedan återtransporterades till Växjö. Den var ( och är ) en stor ögonfröjd men vart tog Q37 vägen ? Läcker foto Olof 😉
Skriv svar