Hjälp till det första modulbygget

Här är tanken att man delar med sig av sitt anläggningsbygge
Håkan Grundstedt
Inlägg: 80
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 07:00

Hjälp till det första modulbygget

Inlägg av Håkan Grundstedt »

Under MMM-körningen på Tekniska Museet härförleden visade det sig finnas intresse för dels modulbyggsatser, dels enkla beskrivningar på hur man bygger en MMM-modul. Nån byggsats finns såvitt jag vet inte framtagen (ännu?) men jag har yxat till några enkla skisser med mått och en sammanställning på vad man behöver såga till, eller få tillsågat, för att börja bygga sin första modul.

På webbdisken på min hemsida (http://hakang.zmn.se/webbdisk/6215.html) finns två filer, för 10 resp. 12mm plywood, identiska sånär som på måtten som ju påverkas av tjockleken. Fritt fram att ladda hem och bygga efter, eller anpassa efter egna behov och händighet.

Det är väl värt att påpeka att det finns många 'bättre' lösningar, här är fokus helt lagt på enkelhet.

/Håkan
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Hjälp till det första modulbygget

Inlägg av Lasse M »

Intressant, synd bara att du lagt upp filerna i PowerPoint-format. Det är ju ett program som inte alla har, ingår väl i Office-paketet, och själv har jag inte heller PowerPoint eller Office-paketet.

Du har inte möjlighet att konvertera filerna till något vanligare filformat? Pdf-filer hade ju varit det bästa om det är möjligt att spara som .pdf i PowerPoint.
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Hjälp till det första modulbygget

Inlägg av Lasse M »

Tackar tackar för den hjälpen...
Skriv svar