Coast Line RR

Här är tanken att man delar med sig av sitt anläggningsbygge
lenelg
Inlägg: 616
Blev medlem: mån 24 sep 2007, 14:37

Coast Line RR

Inlägg av lenelg »

Inte min anläggning, men Troels Kirks "Coast Line RR" är en imponerande anläggning under byggnad i Skåne, se http://coastline.no13.se/#home . Skalan är On30, och temat Maine, nära vattnet som hörs av namnet. Troels är konstnär vilket syns på hans byggnader, de skisser han gör som förstudie vill man rama in och hänga upp på väggen. Dags att skicka ut en reporter från Smalspårigt?
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
lenelg
Inlägg: 616
Blev medlem: mån 24 sep 2007, 14:37

Re: Coast Line RR

Inlägg av lenelg »

/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: Coast Line RR

Inlägg av Göran T »

Har du någon kontakt med honom Lennart, som den amerikabyggare du är? I så fall kanske en inbjudan till träffen i N. Sandby vore passande? Håller med om att det verkar vara en anläggning väl värd att porträttera i Smalspårigt. Fantastiska byggen och bilder!
/Göran
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Coast Line RR

Inlägg av Hauk »

Göran T skrev: Har du någon kontakt med honom Lennart, som den amerikabyggare du är? I så fall kanske en inbjudan till träffen i N. Sandby vore passande? Håller med om att det verkar vara en anläggning väl värd att porträttera i Smalspårigt. Fantastiska byggen och bilder!
/Göran


Jeg har hatt litt kontakt med Kirk via mail, og tipset ham om vår forening.
Noen burde absolutt tatt en tur innom og gjort en reportasje.

Jeg tar gjerne jobben, men det blir nok ikke før i Juni 2010!
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
lenelg
Inlägg: 616
Blev medlem: mån 24 sep 2007, 14:37

Re: Coast Line RR

Inlägg av lenelg »

Kirk planerar att delta i Skånemötet.
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Jan-Inge Gunarsson
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:18

Re: Coast Line RR

Inlägg av Jan-Inge Gunarsson »

Var igår och besökte denna otroliga konstnär, vilka tavlor och vilka hus han har målat och byggt. I ett uthus på gården har han börjat bygga upp en järnväg med temat Maine, precis som lenelg skriver. Troels är klar med huset och "borden" som själva anläggningen skall ligga på. Spåren och digitalstyrningen är oxå på plats. På spåren står lok och vagnar. När man kom in i lokalen så slog Troels på strömmen till anläggningen. Vilket ljud i lokalen, det måste bara upplevas på plats, och mer skall det bli. Man kan stå och beundra var och ett av modell husen en lång stund, så ev besökare måste ha gott om tid. Ett av husen i byggt i 0:an har en amerikansk laser skärare gjort i 100 ex i H0 och de lär vara slutsålda.
Väggen innanför dörren till huset är klädd med skisser av anläggning och hus. En del av det som redan är byggt och en del av det som skall byggas. Av dessa skisser på fantasi husen och landskapet ligger sedan till grund för Troels tavlor och tryck, kunde inte låta bli att köpa ett tryck.
Än en gång, det skall bli trevligt att möta Troels hemma hos Tobbe om ett par veckor, och till alla vänner i smalspårsfrämjandet och även alla andra lägg ett besök i Näsum hos Troels och hans fru Anne.
Glöm framförallt inte att titta in i hans konstgalleri.
Bild
Troels framför en liten del av sin bana. Den målade bakgrunden och ett par av husen syns.
Hoppas jag for skicka med denna länk, inte smalspår, men i annat fall får ansvarig radera den.
http://www.kristianstadsbladet.se/artic ... 39866/1019
Jan-Inge
1956
Inlägg: 417
Blev medlem: lör 15 aug 2009, 14:56

Re: Coast Line RR

Inlägg av 1956 »

Otroligt läckert! Bilderna på det amerikanska forumet från Troels bygge är något av det bästa jag har sett. I "färdigt" skick så kommer hans anläggning med största sannolikhet att tillhöra det absoluta toppskiktet av anläggningar i världen.

/Rikard
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Coast Line RR

Inlägg av Hauk »

1956 skrev: Otroligt läckert! Bilderna på det amerikanska forumet från Troels bygge är något av det bästa jag har sett. I "färdigt" skick så kommer hans anläggning med största sannolikhet att tillhöra det absoluta toppskiktet av anläggningar i världen.

/Rikard


Helt enig!
Og her bør "Smalspårigt" kjenne sin besøkelsestid.
Send den beste fotografen tilgjengelig for å lage en *stor* reportasje. Kjør en "spesialare" i tidningen med tekstsammendrag på engelsk.

Det er en enorm interesse for Kirks anlegg på RR-lineforums, og jeg tror man med en annonse på det forumet kan selge en god del tidninger.

Opprett en PayPal konto og ta feks. USD 15 for enkelnummer inkludert porto.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
kirk
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 05 sep 2009, 10:50

Re: Coast Line RR

Inlägg av kirk »

Jag måste som nyblivet medlem få tacka så mycket för denna nästan overkliga och fantastiska föromtalen! Och få ursäkta för mitt dåliga svenska... jag flyttet från Danmark till Sverige i december 2008. Jag kommer att skriva om mitt byggande på denna tråden.

Det är roligt at se hur mycket fint scratchbyggande som fins smalspårsfrämjandets sidor, och jag glädjer mig redan till höstmötet!
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Coast Line RR

Inlägg av Anders R »

Ser verkligen fram mot att följa ditt bygge, det är det snyggaste jag sett på mycket länge!

/Anders Runnholm
Skriv svar