Urbota bruksjärnväg
Re: Urbota bruksjärnväg
Tack Pär!
Vattnet är uppbyggt av akrylmedium från Clas Ohlson, över en målad mdf-yta. Sedan är det pålagt en ädelträfernissa med ungefär samma färg som sirap. Två lager med ordentlig torkning mellan. (Det var inga bekymmer att låta fernissan torka i lugn och ro. Lukten gjorde att man helst höll sig ute ur rummet en bra stund )
Det blir nog ingen Hobbymässa för mig i år. Mycket resor i jobbet i kombination med att de anläggningar jag har färdiga dels har visats, dels är ute på andra uppdrag, gör att jag tänker pusta ut hemma istället.
M v h
Anders
Vattnet är uppbyggt av akrylmedium från Clas Ohlson, över en målad mdf-yta. Sedan är det pålagt en ädelträfernissa med ungefär samma färg som sirap. Två lager med ordentlig torkning mellan. (Det var inga bekymmer att låta fernissan torka i lugn och ro. Lukten gjorde att man helst höll sig ute ur rummet en bra stund )
Det blir nog ingen Hobbymässa för mig i år. Mycket resor i jobbet i kombination med att de anläggningar jag har färdiga dels har visats, dels är ute på andra uppdrag, gör att jag tänker pusta ut hemma istället.
M v h
Anders
Re: Urbota bruksjärnväg
Hornet säljer polska huvuden till Solna och Sala/ Gunnar
Re: Urbota bruksjärnväg
Läckert, riktigt läckert.
Ser fram emot fortsättningen.
Erik R.
Ser fram emot fortsättningen.
Erik R.
Re: Urbota bruksjärnväg
Elegant Anders. Som alltid.
Ännu så länge lite för städat för att vara Urbota. Vi känner miljön sedan tidigare som lite "rörigare". Men som du säger, det kommer mera...
/Göran T
Ännu så länge lite för städat för att vara Urbota. Vi känner miljön sedan tidigare som lite "rörigare". Men som du säger, det kommer mera...
/Göran T
Re: Urbota bruksjärnväg
Tack Erik och Göran!
Det är en utmaning i detta bygge att hitta rätt "stökighetsgrad". Till skillnad mot mina tidigare dioramor är denna Urbota bruksbana tänkt att gå i någorlunda civiliserade trakter, vilket innebär att det ska se rätt städat ut, utan att bli sterilt.
Lokstallet och verkstaden i Antvarda närmar sig fullbordan. Bygget baseras på verkstaden i Nättrabyhamn, men en port är utelämnad.
M v h
Anders i Arjeplog
Det är en utmaning i detta bygge att hitta rätt "stökighetsgrad". Till skillnad mot mina tidigare dioramor är denna Urbota bruksbana tänkt att gå i någorlunda civiliserade trakter, vilket innebär att det ska se rätt städat ut, utan att bli sterilt.
Lokstallet och verkstaden i Antvarda närmar sig fullbordan. Bygget baseras på verkstaden i Nättrabyhamn, men en port är utelämnad.
M v h
Anders i Arjeplog
-
- Inlägg: 727
- Blev medlem: ons 06 jun 2007, 15:50
Re: Urbota bruksjärnväg
Underbart Anders. Nattrabylokstallet ar en gammal favorit, snyggt gjort!
- Micke Brane
- Inlägg: 652
- Blev medlem: tis 29 maj 2007, 22:35
Re: Urbota bruksjärnväg
Snyggt värre.
Vad har du använt för material till tegelväggarna?
Vad har du använt för material till tegelväggarna?
En förvirrad återfalls rallare
Re: Urbota bruksjärnväg
Tack Micke!
Tegelväggarna är ett tegelpapper från Heki, en enkel och lite fuskig väg att gå i 1/35, men det funkar om man inte går för nära.
Landskapsbygget har varit satt på undantag senaste månaden, till förmån för JGJ:s motorvagn nr 2. Ett scratchbygge i plasticard, med drivning från Hollywood Foundry (Bullant) i Australien. Smeknamnet har därför blivit Kängurun, men det avspeglar tack o lov inte gångegenskaperna.
En hel del jobb återstår på underredet och så ska det dit lyktor och signalhorn, men sedan är den klar att tas i trafik.
M v h
Anders i Arjeplog
Tegelväggarna är ett tegelpapper från Heki, en enkel och lite fuskig väg att gå i 1/35, men det funkar om man inte går för nära.
Landskapsbygget har varit satt på undantag senaste månaden, till förmån för JGJ:s motorvagn nr 2. Ett scratchbygge i plasticard, med drivning från Hollywood Foundry (Bullant) i Australien. Smeknamnet har därför blivit Kängurun, men det avspeglar tack o lov inte gångegenskaperna.
En hel del jobb återstår på underredet och så ska det dit lyktor och signalhorn, men sedan är den klar att tas i trafik.
M v h
Anders i Arjeplog