Färdig bro på Mjk Trefoten

Här är tanken att man delar med sig av sitt anläggningsbygge
Mats Dahlström
Inlägg: 91
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 21:20

Färdig bro på Mjk Trefoten

Inlägg av Mats Dahlström » lör 19 jan 2008, 16:18

Nu har vägtrafikens problem att korsa Väddökanal fått sin lösning. Bron är helt scratchbygg i mässing och trä.

Bild

Bild



Johan Stenson
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:39

Re: Färdig bro på Mjk Trefoten

Inlägg av Johan Stenson » lör 19 jan 2008, 18:03

Glup - görsnyggt. Räckena gör mig knäsvag...



lenelg
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 24 sep 2007, 14:37

Re: Färdig bro på Mjk Trefoten

Inlägg av lenelg » lör 19 jan 2008, 18:15

Jag har väntat på broöppning åtskilliga gånger i Elmsta, och känner igen mig! Snyggt jobb..

Däremot har jag alltid haft svårt för transplantationen av Uppsala Ö:s stationshus - miljön i Elmsta (som den såg ut tidigare) verkade mera passa till nåtgot falurött. Idag är dock industriområdet intill bron fyllt med tjusiga bostadsrätter..


/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"

Göran T
Inlägg: 432
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: Färdig bro på Mjk Trefoten

Inlägg av Göran T » lör 19 jan 2008, 19:18

Härlig känsla i de bilderna och snyggt modellbygge!

/Göran T



Jan Frelin
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 20:11

Re: Färdig bro på Mjk Trefoten

Inlägg av Jan Frelin » lör 19 jan 2008, 20:26

lenelg skrev: Däremot har jag alltid haft svårt för transplantationen av Uppsala Ö:s stationshus - miljön i Elmsta (som den såg ut tidigare) verkade mera passa till nåtgot falurött. Idag är dock industriområdet intill bron fyllt med tjusiga bostadsrätter..


Då blir Per glad - han tyckte alltid att vi borde haft Faringe stationshus där i stället. Den som byggde klart först vann...



CGO
Inlägg: 72
Blev medlem: ons 02 jan 2008, 20:59

Re: Färdig bro på Mjk Trefoten

Inlägg av CGO » lör 19 jan 2008, 20:43

Mycket snyggt och förebildsriktigt!! Vad blir det för skärgårdsbåt i kanalen? Ni bygger någongång på 1950-talet, men stannar man runt 1949-1950 kan man tänka sig Norrskär, Nordan eller Waxholm III med utrymme för snedsprång. Går man tillbaka till 1948 senast vore Södertörn mycket lämpad, annars får man avstå och sätta in diverse motorskutor istället. Ejdern och Idun som ni har i hamnen i Älmsta stämmer inte så värst bra rent geografiskt, men de är snygga modeller. Å andra sidan syndar jag också, med Pius på min bana.



Skriv svar