OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Här är tanken att man delar med sig av sitt anläggningsbygge
Jan
Inlägg: 93
Blev medlem: sön 24 jul 2011, 21:12

Re: OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Inlägg av Jan »

Det var ett tag sedan jag uppdaterade min tråd (eller kommenterade andras). Den senaste tiden fick livet plötsligt andra prioriteter. Jag hade bokat in en tid för kontroll på hudkliniken i Heidelberg och de upptäckte då att jag hade hudcancer. Jag har nu tillbringat en vecka på sjukhuset i Heidelberg och tumören har blivit borttagen så nu verkar faran vara över för den här gången. Det som återstår är en ljusterapi i december (tar en veckas tid i anspråk) men sedan skall det vara OK. Jag kan bara uppmana alla, som precis som jag, vuxit genom håret att alltid bära keps eller hatt. Solen är farligare än man tror.

Kvällen innan operationen intog jag och hustrun en utmärkt måltid på detta trevliga ställe.

Bild

Jag testade deras Heidelberger Dunkel och den kan rekommenderas.

På sjukhusområdet fanns denna intressanta byggnad som tydligen haft en annan funktion en gång i tiden. Tyvärr kunde ingen av sjukhuspersonalen berätta vad det varit för något. Någon som har ett förslag?

Bild

På hemvägen gjordes ett litet inköp som här är fotograferat på den lite uttjatade vändskivan i Kappeln. Ett riktigt trevligt Kato-lok som säkert kommer att göra god tjänst på OSB.

Bild

Jan
Johanmmolin
Inlägg: 379
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 22:28

Re: OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Inlägg av Johanmmolin »

Trevligt höra livstecken från dig! Nu håller vi tummarna för att doktorerna gjort ett gediget arbete!
1956
Inlägg: 417
Blev medlem: lör 15 aug 2009, 14:56

Re: OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Inlägg av 1956 »

Instämmer, härligt att höra ifrån dig igen, Jan! Krya på dig!
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Inlägg av janclaesson »

Fyller på med en hälsning även från mej Jan. Fina bilder på kåkar är alltid trevligt att se då jag själv tydligen helt fastnat i den sortens byggen. Vilket är skojigt ska jag tillägga. Och önskar dej naturligtvis en god fortsättning med din hälsa och din hobby! En hobby som är så trevlig då man lätt glömmer bort bekymmer av skilda slag. Ja jag glömmer bort det mesta under pysslet ;o)

Hälsningar Janne C
Jan
Inlägg: 93
Blev medlem: sön 24 jul 2011, 21:12

Re: OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Inlägg av Jan »

Tack Johan, Rikard och Janne för era uppmuntrande hälsningar. :-)

Jag stod lite bredvid mig själv ett tag men nu är jag ganska säker på att allt är OK. Det skall bli skönt att kunna pyssla med modelljärnvägen nu när man är "hemma" igen. Precis som Janne säger så rensar man hjärnan från alla bekymmer när man kan koncentrera sig på sin hobby.

Huset med den vattentornsliknande påbyggnaden verkade användas som arkiv men det kan ju inte ha varit det den byggdes för. Tyvärr vet jag inte om huset från början tillhörde sjukhuset eller om man helt enkelt flyttade dit sjukhuset när den ursprungliga verksamheten upphörde. Ett mysterium som jag nog aldrig får svar på. Hur som helst en kul byggnad som var väl värd att fotografera. I mina ögon såg det nästan ut som ett litet lokstall med påbyggt vattentorn men det är antagligen inte heller rätt svar.

Jan
Jan
Inlägg: 93
Blev medlem: sön 24 jul 2011, 21:12

Re: OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Inlägg av Jan »

I Kappeln råder det febril aktivitet just nu. Här växlas en vagn med glögg av färjan precis i tid att hinna ut till de sista dagarnas julmarknad.

Bild

Jag önskar alla forumets deltagare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

Jan
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Inlägg av janclaesson »

Åh vilken dröm, en hel tankvagn! Jobbade själv på Vin&Sprit vid Liljeholmen 1970, ett sommarjobb. Där hade vi också ett gäng tankvagnar fyllda med lite starkare saker än glögg. Nåja några kom också lastade med vanlig rödtjut.

Önskar dej också en God Helg

Janne C
1956
Inlägg: 417
Blev medlem: lör 15 aug 2009, 14:56

Re: OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Inlägg av 1956 »

Önskar också dig Jan en riktigt God Jul och likaså Gott Nytt År!
Johanmmolin
Inlägg: 379
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 22:28

Re: OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Inlägg av Johanmmolin »

Detsamma önskar hamnkaptenen i Hästholmen! Kul att höra från dig!
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: OSB - Fiktiv järnväg i norra Tyskland

Inlägg av janclaesson »

Ett Gott Nytt År från Janne, förväntar mej fler tågväxlingar på färjan. Kul idè.

Janne C
Skriv svar