Avkoppling ! (Rimbo Grande VGJ H)

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Mats Dahlström
Inlägg: 91
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 21:20

Re: Avkoppling ! (Rimbo Grande VGJ H)

Inlägg av Mats Dahlström »

Z lokomotorn är färdigmålad och uppmärkt. det som saknas är framändesskärmar, fönsterglas samt lagergafflar som skall monteras. Jag har inte bestämt mig om lokomotorn skall väderbitas eller e.

Mats

Bild

Bild

Bild
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: Avkoppling ! (Rimbo Grande VGJ H)

Inlägg av mikath »

Den blev ju riktigt läcker!

/Mika
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Avkoppling ! (Rimbo Grande VGJ H)

Inlägg av Lasse M »

Snyggt!
Vad är det för variant på Kadee-koppel? Ser inte ut att vara det knepet som förmedlades i ett äldre nummer av Smalspårigt i samband med ett Zp bygge. Det knepet bestog av att man ordnade sig en ny kort koppelficka av fyrkantsrör, dina koppel ser ut att vara en annan variant, eller?
Mats Dahlström
Inlägg: 91
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 21:20

Re: Avkoppling ! (Rimbo Grande VGJ H)

Inlägg av Mats Dahlström »

Kopplet är Micro Trains koppel som följer med deras personvagnboggier. Jajg har vänt upp o ner på koppelfickan. koppekroken är en vanlig HOn3 som filats till så att det passar N-skale kopplet

Mats
Gäst

Re: Avkoppling ! (Rimbo Grande VGJ H)

Inlägg av Gäst »

Snyggt
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Avkoppling ! (Rimbo Grande VGJ H)

Inlägg av Lasse M »

Mats Dahlström skrev: Kopplet är Micro Trains koppel som följer med deras personvagnboggier. Jajg har vänt upp o ner på koppelfickan. koppekroken är en vanlig HOn3 som filats till så att det passar N-skale kopplet

Mats


Okej, inget jag känner till hur dessa koppel ser ut. Kollade lite på Micro-Trains hemsida och hittade passvagnsboggier i N-skalan, kan det vara sådana det rör sig om?
Kan det vara bogger av denna typen?

Du har isåfall alltså behållit hela koppelfickan?

Har själv använt knepet som fanns i Smalspårigt då det med mitt driv från Thomas J inte fanns plats för koppelficka. Men har upptäckt att gummibandet som föreslogs användas nu börjar torka ut och därmed börjar det mista sin fjädrande egenskap.
Mats Dahlström
Inlägg: 91
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 21:20

Re: Avkoppling ! (Rimbo Grande VGJ H)

Inlägg av Mats Dahlström »

Kopplet kommer från de treaxliga personvagnsboggierna.

Mats

Bilden nedan visar ett koppel

Bild
Skriv svar