Bara resten kvar...

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Daniel Bergqvist
Inlägg: 574
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 09:54

Bara resten kvar...

Inlägg av Daniel Bergqvist »

Nu är jag så oförskämd att jag lägger upp en bild på något som jag inte har byggt själv, nämligen en Yo1p-drivning med tillhörande löpboggie från Thomas Jonsson. Att jag fotograferade den nu beror på att jag hade den framme för provkörning. Men den får vara en aptitretare på vad som komma skall. Klart är i vart fall att det inte är en Yo1p jag ska bygga och att jag håller på att rita en egen etsplåt till modellen. CAD-ritningen närmar sig färdigställande så det börjar bli dags att placera ut delarna på etsplåten.

Några frågor:

* Vilka etsfirmor rekommenderar ni? Jag föredrar kvalitet framför pris och leveranstid, även om det inte är någon nackdel om det inte kostar för mycket och det är snabb leverans.

* Vad heter "nysilver" på engelska? Jag planerar två plåtar, en A3 i nysilver och en A3 i mässing, eftersom jag inte får plats med allt på en plåt och gärna vill ha nysilver där det går för stabiliteten.

* Hur funkar det om man vill beställa fler plåtar av samma typ senare? Betalar man för "Photo tooling" varje gång eller kan man återanvända filmen vid nästa beställning?

* Är det någon som har en takritning på YBo5p? Jag har ritningar på resten, men just ritning på taket ovanifrån saknar jag.

Med vänlig hälsning
Daniel
Bilagor
IMG_1664.JPG
IMG_1664.JPG (121.25 KiB) Visad 2782 gånger
YBo5p.png
YBo5p.png (145.65 KiB) Visad 2782 gånger
PeO Helgesson
Inlägg: 259
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: Bara resten kvar...

Inlägg av PeO Helgesson »

Nysilver = nickel silver
Skriv svar