Z43 198

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Johan.L
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 16:11

Re: Z43 198

Inlägg av Johan.L »

Har jag förstått rätt så slutsäljer han sina modeller eftersom han lägger ner ? Och just denna är en av Hobbytekniks plåtar ? Jag har byggt både den och den Sture har och kan väl säga att man märker årsringarna så att säga.. utvecklingen går framåt och den nya är kanon!
Håkan Grundstedt
Inlägg: 80
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 07:00

Re: Z43 198

Inlägg av Håkan Grundstedt »

Jag har byggt VVAs Z43 och Hobbytekniks senaste variant. Skillnaderna var mycket små tyckte jag och båda byggena gick smärtfritt och med hyfsat resultat.

VVA
Bild

HobbyTeknik
Bild

Några fler bilder från byggena finns på min hemsida:
VVA http://hakang.zmn.se/index/58045.html
HobbyTeknik http://hakang.zmn.se/index/92465.html

/H
Johan.L
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 16:11

Re: Z43 198

Inlägg av Johan.L »

Det är jättesnygga byggen du har!

Den modellen som jag visar är ju då varken Hobbyteknik eller Etsmodeller eller VVA, den är en helt nykonstruktion av Z43 som kan byggas med original eller gummiinfattade fönster (TGOJ hade även gummiinfattade fönster på dörrarna vilka ingår). Man kan också välja mellan liten eller stor buffertbalk som TGOJ och vissa industrilok hade. Framförallt så är alla ventilationsgaller genometsade på i denna och i mitt tycke snyggare sätt än dom tidigare.
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Z43 198

Inlägg av Lasse M »

Johan.L skrev: Det är jättesnygga byggen du har!

Den modellen som jag visar är ju då varken Hobbyteknik eller Etsmodeller eller VVA, den är en helt nykonstruktion av Z43 som kan byggas med original eller gummiinfattade fönster (TGOJ hade även gummiinfattade fönster på dörrarna vilka ingår). Man kan också välja mellan liten eller stor buffertbalk som TGOJ och vissa industrilok hade. Framförallt så är alla ventilationsgaller genometsade på i denna och i mitt tycke snyggare sätt än dom tidigare.


Har Sture/Tumba Lokstation någon hemsida? Får inga träffar men har något minne av att jag för något/några år sedan sett något om att Sture hade tankar/planer på en sådan.
Skriv svar