Min arbeidsbenk

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Min arbeidsbenk

Inlägg av Hauk »

Kanskje ikke verdens mest nyttige tråd, men det hadde vært artig å få sett folk sine arbeidsbenker.

Her er min:

Bild

Forbilledlig ryddig...
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
PeO Helgesson
Inlägg: 258
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: Min arbeidsbenk

Inlägg av PeO Helgesson »

Du har ovanligt stor tom yta. Enligt Iain Rice har den genomsnittlige byggaren pinaler över hela sin arbetsbänk , utom en yta på 6*6 tum, som används till att bygga på.
Sist jag besökte Lars Lundgren, som kommit igång igen efter stroken i september hade han som vanligt grejer över hela bänken ock byggde på lövsågsbrädet som sitter fast på bänken.
Min egen bänk....... jag har tre, ibland är någon åtkomlig, men oftast bygger jag på banan, om inte fullskalan tar upp all tid.
P-O Helgesson
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Min arbeidsbenk

Inlägg av Hauk »

PeO Helgesson skrev: Du har ovanligt stor tom yta. Enligt Iain Rice har den genomsnittlige byggaren pinaler över hela sin arbetsbänk , utom en yta på 6*6 tum, som används till att bygga på.


Men så har jeg da nettopp ryddet arbeidsbenken!
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
lenelg
Inlägg: 616
Blev medlem: mån 24 sep 2007, 14:37

Re: Min arbeidsbenk

Inlägg av lenelg »

Hauk skrev: Men så har jeg da nettopp ryddet arbeidsbenken!

Det märks, jag saknar lagret av borr- och filspån som ger den rätta patinan åt en använd arbetsbänk!

Ett klokt citat som jag brukade försvara mitt skrivbord med:
"If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind,
then, what does an empty desk mean?"

I min farfars mekaniska verkstad bestod golvet av 50 års borr- och svarvspån, inbäddade i sedan länge intorkad gammal skärolja. Det första kompositmaterialet!
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Tomas Jansson
Inlägg: 155
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 08:01

Re: Min arbeidsbenk

Inlägg av Tomas Jansson »

Jag tyckte det här var en kul tråd! Jag är nog mycket mer ordningssam är den vad Iain Rice föreslår, jag har nog 12x6" ledigt... Fast å andra sidan har jag också precis röjt undan lite (det kunde ju inte se ut hursomhelst när man skulle ta kort :-) ). Den övriga ytan på bordet är dock ett mer eller mindre ordnat kaos... Jag saknar däremot Glenmorangie eller andra godsaker på mitt bord, men whiskyröret är kanske förvaringsplats för mässingsprofiler Hauk??

Bild

/Tomas J
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Min arbeidsbenk

Inlägg av Hauk »

Tomas Jansson skrev: Jag saknar däremot Glenmorangie eller andra godsaker på mitt bord, men whiskyröret är kanske förvaringsplats för mässingsprofiler Hauk??


Nähä! Uten sprit og Pringles, ingen modeller!
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Ola Ahlström
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 20:42

Re: Min arbeidsbenk

Inlägg av Ola Ahlström »

Fär väl då bidra med två bilder på min arbetsbänk.

Bild

Bild

Organiserat kaos? Kanske, men härifrån kommer runt 20 byggda modeller per år, snart fler nu när pensionen finns inom räckhåll.

/Ola
zikkan
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 15:40

Re: Min arbeidsbenk

Inlägg av zikkan »

Ett kontinuerligt Organiserat kaos brukar vara det bästa! Ordning och reda tenderar att snabbt bli bara kaos.... :-)
Har jag märkt...... :-(

Mvh
zikkan
masonamerican
Inlägg: 44
Blev medlem: lör 25 feb 2012, 21:29

Re: Min arbeidsbenk

Inlägg av masonamerican »

Ojoj, vad era bänkar är belamrade. Jag tyckte min var rörig :-)
Bild

mvh Håkan
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: Min arbeidsbenk

Inlägg av mikath »

@masonamerican
Vilken ordning!!! =)
Du är ett föredöme.

/Mika
Skriv svar