Z-43a

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
bermod
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 16:11

Z-43a

Inlägg av bermod »

Efter att lödkolven har legat i karantän i flera månader som kom lusten tillbaks igår så jag tog det första bästa av allt som ligger obyggt, så det fick bli en Z-43a,hoppas bara att bygglusten håller i sig efter att ha varit lika med noll en längre tid.
bermod
BildBild
Stefan Jönsson
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 05 jun 2007, 16:57

Re: Z-43a

Inlägg av Stefan Jönsson »

Trevligt, Bertil! En lämplig julklapp till dig själv?
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Z-43a

Inlägg av janclaesson »

Trevligt, ja det där med bygglusten är lite svårt ibland. Värst är det då man har haft ont om tid med hobbyn, kan vara mycket svårt att komma igång. Hoppas att din bygglust håller i sej för detta vill vi ju se fortskrida.

Janne C
bermod
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 16:11

Re: Z-43a

Inlägg av bermod »

janclaesson skrev: Trevligt, ja det där med bygglusten är lite svårt ibland. Värst är det då man har haft ont om tid med hobbyn, kan vara mycket svårt att komma igång. Hoppas att din bygglust håller i sej för detta vill vi ju se fortskrida.

Janne C

Som pensionär tror man att nu har jag hur mycket tid som helst , men det kan inträffa saker i livet som gör att man får ägna sig åt en massa annat hemma.Men sista tiden har jag ägnat mest åt att bygga om diverse lok åt andra,här på bilden en Z-65 som fått nytt drive och belysning inmonterat , samt två st Skanex Hg-lok som fått ny motor plus ljuddekoder,och ett Skanex AC driv som jag ska byggas om till DC och försett med ekerhjul.
bermod
BildBild
bermod
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 16:11

Re: Z-43a

Inlägg av bermod »

En bild på mina två tidigare byggda åt mig själv nedsmutsade av graffen.
bermod
BildBild
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Z-43a

Inlägg av janclaesson »

Fantastiskt fina modeller, och graffen är en fena på patinering...

Janne C
Ringe
Inlägg: 64
Blev medlem: lör 04 jul 2009, 18:19

Re: Z-43a

Inlägg av Ringe »

Ditt bygge ser ut att vara från den nya etsplåten? Sido luckornas jalusi är genombrutet, hur blev fronten?
bermod
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 16:11

Re: Z-43a

Inlägg av bermod »

Ringe skrev: Ditt bygge ser ut att vara från den nya etsplåten? Sido luckornas jalusi är genombrutet, hur blev fronten?

Det är den nya plåten från Bengt EtsmodellerBild
Bild
bermod
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 16:11

Re: Z-43a

Inlägg av bermod »

Har gjort lite mer igår och idag fräst och gjort klart ett driv till Z-43an det blev med en Maxxon-motor med ett svänghjul,ska bara dit med en micro-dekoder ESU eller Lens,sen återstår det tråkiga som jag tycker och det är att löda dit ledstänger och handräcken,bifogar några bilder.
bermod
BildBild
BildBild
BildBild
Skriv svar