Strömupptagning till HNJv Z4p

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Daniel Bergqvist
Inlägg: 574
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 09:54

Strömupptagning till HNJv Z4p

Inlägg av Daniel Bergqvist »

Hej,

Jag har nu fått ihop mitt lok hyfsat, kopplet sticker ut lite men det får duga nu. Bilder kommer troligtvis efter mässingsjuntan på onsdag.

Jag har problem med att loket har en ryckig gång. Fenomenet fanns redan vid leverans och har inte blivit speciellt mycket bättre av att köra en bit på rundbana. Kan det bero på dålig strömupptagning? I artikeln om HNJv Z4p i senaste smalspårigt nämndes byte av strömupptagning. På vilket sätt ändrades strömupptagningen?

Mitt lok var ett av de trasiga paketen med bl a intryckta axlar och när jag drog isär hjulen så verkar något ha lossnat, en rund sak som sitter på axeln och nu är lös. Så hjulaxlarna kan åka lite i sidled. Kan det försämra gången och/eller strömupptagningen?

Mvh Daniel
Mats Dahlström
Inlägg: 91
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 21:20

Re: Strömupptagning till HNJv Z4p

Inlägg av Mats Dahlström »

Hej!

Hur länge är du kvar på Mässingsjunta på onsdag så kan jag komma dit med min modell så du kan se........

Mats Dahlström
Daniel Bergqvist
Inlägg: 574
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 09:54

Re: Strömupptagning till HNJv Z4p

Inlägg av Daniel Bergqvist »

Hej!

Ursäkta att jag var lite otydligt. Jag syftade på mässingsjuntan i Växjö, inte den i Stockholm tyvärr.

Mvh Daniel
Skriv svar