Stn "Krakow" försvenskas?

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Stn "Krakow" försvenskas?

Inlägg av janclaesson »

Måste väl vara samma lokstall, eller rättare sagt en spillra som fanns kvar då min farbror tog denna diabild...

Bild

Foto Bo Claesson för en sådär 50 år sedan

Janne C
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Stn "Krakow" försvenskas?

Inlägg av janclaesson »

Ett litet upprop kan vara på sin plats nu, uppladdningstjänsten "tinypic" är inte speciellt tillförlitlig längre. Bilder kan försvinna när som helst utan förvarning. På andra forum har jag har bytt till en site som heter Dropbox. Det är en betaltjänst, men man kan ladda upp en massa bilder innan en räkning dimper ner. Man bestämmer själv om man vill ha kvar sina bilder. Tråkigt när en gammal betrodd site plötsligt fallerar. Dropbox är lite krångligare att använda, men efter ett tag så sitter det.

Janne C
Johanmmolin
Inlägg: 379
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 22:28

Re: Stn "Krakow" försvenskas?

Inlägg av Johanmmolin »

Känner igen detta problem från andra håll. Jag har hållit mig till Photobucket, och lyckligt nog råkar jag ha två emailadresser registrerade där. Dessutom har jag märkt att det fria lagringsutrymmet efterhand har ökat för varje adress. Så just för stunden känns det bra för just mig.
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Stn "Krakow" försvenskas?

Inlägg av janclaesson »

Tid till en gräsplätt har avsatts, det är höst i min värld.

Bild

Kom på att hyvelspån från Mdf-plattan gick bra att använda tillsammans med gängse naturmaterialet. Smulades sönder mellan fingrar och liknar lite torra grässtrån

Bild

Nästa projekt blir ett träd med lite höstfärger och tappade löv runt området.

Janne C
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: Stn "Krakow" försvenskas?

Inlägg av Göran T »

Det här blir riktigt snyggt Janne! God fortsättning på dig förresten.
/Göran T
Johanmmolin
Inlägg: 379
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 22:28

Re: Stn "Krakow" försvenskas?

Inlägg av Johanmmolin »

Som vanligt mycket fint!

Och jag inser ju när jag ser denna fina bild från Janne att det är han som är rätt person att ta sig i kast med följande elektriska bildgåta som nästa projekt!

Bild

God fortsättning käre Janne! Önskar Johan
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Stn "Krakow" försvenskas?

Inlägg av janclaesson »

Önskar er en God fortsättning Göran och Johan. Och förstås alla andra som tittar in här.

Haha, vilket trådnystan du visar Johan, Italien kan jag varje fall gissa på. Får se om jag får lite tid över med mer el, lite andra jobb nu i veckan i ett större format. ;o)

Janne C
Johanmmolin
Inlägg: 379
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 22:28

Re: Stn "Krakow" försvenskas?

Inlägg av Johanmmolin »

You've been there. Genova... :-)
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Stn "Krakow" försvenskas?

Inlägg av janclaesson »

Har planterat ett träd och en buske.

Bild

Håller på att bli sinnessjuk, alltså på kompaktkameran och lågenergilampor... Hur som helst är gräsplätten alldeles nyvattnad med vitlim och en droppe diskmedel ;o)

Blir till att inhandla några flexräls i morgon, att också ett tåg kan posera i bild nästa gång. Det börjar bli klart. Äntligen!

Janne C
Olof
Inlägg: 1702
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Stn "Krakow" försvenskas?

Inlägg av Olof »

janclaesson skrev: Håller på att bli sinnessjuk, alltså på kompaktkameran och lågenergilampor...

Prova att lägga en vit duk på bordet så gör Du det lättare för kamerans vitballans, om det nu är det som orsakar den mentala ohälsan.
/Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
Skriv svar