Stationshus

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Stationshus

Inlägg av janclaesson »

HJP skrev:

"Blir nyfiken på vilken buss du menar, som kan bli en SL-buss."

Samma som din första buss som du visade, om jag ej missuppfattat källan. Tänkte isåfall konvertera om en sådan själv, om jag får chansen. Skulle kunna passa utmärkt tillsammans med min Capitol för en ev busstrafik från station nr 2 "Bergsunda by", en lätt förvrängning av Sundybergs stn apropå Sunbyberg-Ulvsunda järnvägar. För att återkoppla till stationer igen... ;o)

Janne C
Användarens profilbild
HJP
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 10:50

Re: Stationshus

Inlägg av HJP »

janclaesson skrev: HJP skrev:

"Blir nyfiken på vilken buss du menar, som kan bli en SL-buss."

Samma som din första buss som du visade, om jag ej missuppfattat källan. Tänkte isåfall konvertera om en sådan själv, om jag får chansen. Skulle kunna passa utmärkt tillsammans med min Capitol för en ev busstrafik från station nr 2 "Bergsunda by", en lätt förvrängning av Sundybergs stn apropå Sunbyberg-Ulvsunda järnvägar. För att återkoppla till stationer igen... ;o)

Janne C

****
Wiking-Büssingen finns åter i handeln, sedan ett par år. Dessvärre med text, som man får betala extra för, när den ändå ska målas om :o( men det är "smällar man får ta", som det brukar heta. Hör med ESKADER, dom har Wiking i sortimentet.

Bild
Büssing Senator. WIKING 072101.

Bild
Büssing Senator. WIKING 072102.

Har du en Capitol!? Är det en från Jörgen Edgar, eller annat? NYFIKEN!!!
http://jorgenedgar.se/

Som Johan Molin påpekade, så är vi nu långt ifrån ämnet "Stationshus", men visst ska bussarna ha en hållplats intill stationen - HÄPP!

HJP
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Stationshus

Inlägg av janclaesson »

Nej inte Jörgens buss, knåpade ihop 2 st själv under 90-talets början. Visat bussen på "stinsen" i någon av alla ämnen, Minns ej vilket.

Får nog besöka Peter L på Eskader snarast... Ena efter andra iden gror nu. Kan man klämma in en spårvagn också? Från Sundbybergslinjen...

Janne C
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Stationshus

Inlägg av janclaesson »

Häpp, nu när det ändå har figurerat bussar på tråden kan jag ej undanlåta en bild från dagen. OT från mej nu (igen)...

Bild
I skalan 1:200! Och inget "Mitt bygge" eller min hand. Bestälningsjobb från Estland till en utställning på mitt arbete.

Janne C
larsess
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 05 maj 2011, 07:51

Re: Stationshus

Inlägg av larsess »

Jösses!
Det var inte dåligt! 1:200, men så är du ju proffs också! -Bravo!
/Larsess
PS: Bild på Capitolen, tack! Om det går..DS
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Stationshus

Inlägg av janclaesson »

Ojdå, jag kanske uttryckte mej lite dåligt. 6 st bussar byggdes av Estländare till våran utställning om handelssjöfart på Sjöhistoriska museet. Bussarna beställdes i efterhand som storleksjämförelse till våra modeller av fartygen i samma skala. Vi hann ej själva då vi håller på med magasinsinventering som brådskar. Och nog är jag glad att vi slapp bygga bussarna, vi är ju ej så unga längre och synen spökar...

Och visst kan jag plåta av Capitolen igen om du vill, men jag har lite svårt att visa upp mina byggen som redan figurerat på ett grannforum. Får göra ett undantag då... men kanske i en ny tråd?

Hälsar Janne C
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Stationshus

Inlägg av janclaesson »

Kom på att jag kan ställa fram stationen igen, men med bussen bredvid och vips så är vi tillbaka till huvudämnet... Snabbt uppriggat, blir ej bättre än så. Har ju ingen modelljärnväg... ;o)

Bild

Janne C
Användarens profilbild
HJP
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 10:50

Re: Stationshus

Inlägg av HJP »

janclaesson skrev: Kom på att jag kan ställa fram stationen igen, men med bussen bredvid och vips så är vi tillbaka till huvudämnet... Snabbt uppriggat, blir ej bättre än så. Har ju ingen modelljärnväg... ;o)

Janne C

****
Yes! Där kom vi upp på spåret igen. Jag skrev ju tidigare att busshållplatsen ska ligga intill stationen ;o)

De där i skala 1:200 var häftiga, men Capitolen är riktigt läcker. Det är den modernare fronten med välvd vindruta, som byggdes om till högertrafik. Om jag fattat rätt, så är det ett scratchbygge, som du åstadkommit, Janne. Öppen dörr, och grön skön inredning(!!) - MYCKET SNYGGT!
Mer sånt!

HJP
Skriv svar