UDFo10t 1622

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Patrik E
Inlägg: 171
Blev medlem: tis 12 jun 2007, 19:08

UDFo10t 1622

Inlägg av Patrik E »

Här har jag inte gjort takfönster över postkupén -än. Det skall sitta fyra stycken på ömse sidor om ventilen.
Bild
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Tyvärr...

Inlägg av Lasse M »

...är detta det enda av alla dina rälsbussinlägg där jag kan se bilden. Vad har hänt?

Måste också fråga om dom två längsgående upphöjningarna på taket på denna UDFo10t, var det standard på alla UDFo10 eller var det specifikt för 1622?
Var har du hittat info om dessa upphöjningar (regnlister?)? Själv har jag aldrig sett någon takbild på något Märsta materiell.

Hur har du bockad korgens nederkant i ändarna? Nederkanten är ju svagt rundad men vad jag förstått så avtar detta i ändarna och vid kopplen är nederkanten på korgen helt rak, eller?
Jan Frelin
Inlägg: 531
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 20:11

Re: UDFo10t 1622

Inlägg av Jan Frelin »

Jag har samma problem som Lasse, jag ser inte bilderna (utom denna). Igår funkade det.
Gäst

Re: UDFo10t 1622

Inlägg av Gäst »

Bilderna har tydligen raderats av misstag från den domän jag använder. Fixar det ikväll
Patrik E
Inlägg: 171
Blev medlem: tis 12 jun 2007, 19:08

Re: UDFo10t 1622 Riler och Dropplister

Inlägg av Patrik E »

Det finns en bra bild i Motorvagnsalmanackan 2001 September. På denna bild kan man se både de längsgående rilerna takfönster och och det du frågar efter angående ändpartierna. Om du inte har bilden kan jag maila den till dig. Du är väl samma Lasse M som fick bilderna från LEJ av mig?

Patrik
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: UDFo10t 1622

Inlägg av Lasse M »

Tack för tipset, tyvärr har jag inte 2001 utgåvan av Motorvagnsalmanackan så du får gärna maila bilden. Ja jag är samma som fick LEJ bilder.
Anders Johansson
Inlägg: 230
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 04:53

Re: UDFo10t 1622

Inlägg av Anders Johansson »

Det har funnits tre varianter på rilning.
Den enligt bild, en med ytterligare två rilor samt helrilat tak i sista leveransen från Märstaverken i Eksjö.
Den senare har dessutom en extra rila på sidan enl samma koncept som YBo5p och YBo6-8

2001 års almanacka finns fortfarande på lager för en billig penning. www.smok.nu försäljningen.

mvh
Anders
SMoK
Skriv svar