Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Ola Ahlström
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 20:42

Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Inlägg av Ola Ahlström »

Smalspårsfrämjandets medlemmar i södra Sverige genomför lördagen den 26 september sin årligen återkommande höstträff. Denna gång sker detta i Sockenhuset Norra Sandby (nordöst om Hässleholm) där träffas vi från kl 10 fram till sen eftermiddag. Träffen är även öppen för icke medlemmar i Smalspårsfrämjandet. Vi kommer att tillhandahålla en enklare servering. Förutom ett trevligt utbyte modellrallare i mellan är det brukligt med någon form av ”demo”. I år är avsikten att den från plastbyggararkollektivet kände Öken-Erik kommer att demonstrera chipping, vädring och slitage, något där vi säkert har något att lära från stridsvagnsbyggarna. Ingen föranmälan krävs och det är alltid uppskattat om besökare medför någon eller några modeller, allt för att inspirera disskutionsutbytet.

För mer information, kontakta redaktion@smalsparigt.org
loktok
Inlägg: 172
Blev medlem: tor 28 jun 2007, 19:20

Re: Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Inlägg av loktok »

Tack för trevlig sammankomst !
Användarens profilbild
Graffen
Inlägg: 331
Blev medlem: fre 05 jun 2009, 13:34
Ort: Österlen

Re: Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Inlägg av Graffen »

Dito!
En mycket trevlig tillställning, mer sånt tack!
Deo adjuvante labor proficit
Bild
kirk
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 05 sep 2009, 10:50

Re: Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Inlägg av kirk »

Tack för inspiration och ett mycket trevligt möte!
Jan-Inge Gunarsson
Inlägg: 224
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:18

Re: Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Inlägg av Jan-Inge Gunarsson »

Instämmer med alla ovanstående. Tusen tack Tobbe, och ett stort tack även till kökspersonalen för utspisningen. Tack Tack!!!!
Mats Nilsson
Inlägg: 76
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:42

Re: Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Inlägg av Mats Nilsson »

Instämmer med föregående!
Tack Tobbe och Anders Bondesson för en fantastiskt inspirerande träff.
Tack Ola för att du "jagat ihop" så många besökare.
Tack till Tobbes familj för mumsig fika och god middag!
Hoppas det blir fler gånger i framtiden!
/Mats
bermod
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 16:11

Re: Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Inlägg av bermod »

Vore kul att få se lite bilder från mötet ,önskar jag som har 50 mil dit enkel resa .
bermod
loktok
Inlägg: 172
Blev medlem: tor 28 jun 2007, 19:20

Re: Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Inlägg av loktok »

Finns bra bilder här Bertil : http://www.svensktmjforum.se/forum/foru ... p?TID=5360
Själv tog jag mest "spionbilder" / närbilder på detaljer så de är kanske inte så intressanta.
zikkan
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 15:40

Re: Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Inlägg av zikkan »

Efter att kollat in tråden på på Sv Mj-forum så kan jag säga följande:

En önskan från ytterligare en som hade förhinder och inte kunde närvara som önskat...

Skulle man kunna tänka sig en fyllig presentation av den nya modulanläggningen även här ute i "de cyberska rymderna" någonstans ..?... För jag tar för givet att den presenteras i "Smalspårigt"..... Det lilla jag såg ovan ger mersmak!!!

Dessutom skulle en nykomling som jag vilja veta mer om "klassikern" i On2, vem har byggt och var finns mer info? Jag känner inte riktigt igen bilderna.

Mvh
zikkan
Ola Ahlström
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 20:42

Re: Mj-träff i Skåne lördagen 26 september

Inlägg av Ola Ahlström »

Misstänker att du tänker på Ysnefors. Banan är givetvis beskriven i Smalspårigt men inför visningen förra hösten i Valbyhallen utanför Köpenhamn "marknadsfördes" banan så här på Svenskt Mj-forum:
http://www.svensktmjforum.se/forum/foru ... p?TID=2467

Vill på intet sätt ta åt mig äran, bidrog bara för egen del med enklare "strösseluppdrag". Äran tillfaller helt föreningens redaktör Tobbe och idésprutan Anders ("han med trä´na"). Anläggningen är ett bevis på vad som kan åstadkommas med relativt (?) enkla medel, om alla visste vad som döljer sig i köksskåp och lådor, och hur inspirerande gemenskap kan utvecklas.

/Ola
Skriv svar