SV&LV.

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: SV&LV.

Inlägg av mikath »

Tillkännagivande!

Efter den senaste tidens oförskämdheter som tillåts på en annan platform så orkade jag tyvärr inte längre.
Jag väntar hem plåtar under nästa vecka, men de och existerande plåtar läggs på is och jag tar time-out till jag bestämt mig hur jag vill fortsätta i framtiden.

På samma vis som alias "xoa" fått samma behandling som jag så kommer jag under den time-out endast lägga pengar och tid på mig själv.
Jag kommer att införskaffa modeller till mig själv istället för att lägga dessa pengarna på att ta fram etsplåtar.
Att "xoa", jag och andra småtillverkare inte finns längre kan MJ-Sverige tacka en person för.
Man kan även läsa på Perls hemsida, som också blivit utsatt, hans frustration.

Så för att avrunda det hela så tar jag nu time-out, om det blir permanent eller inte återstår att se.
Men MJ-Sverige har blivit en småtillverkare fattigare!
Jag kommer att fortsätta vara aktiv här på forumet som "mikath", men SV&LV finns inte mer som det ser ut nu.

Jag är mycket ledsen för er skull som har uppskattar mina modeller

Ledsen och besviken.
/Mika
Användarens profilbild
Klas Blomberg
Inlägg: 358
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:35

Re: SV&LV.

Inlägg av Klas Blomberg »

Mika!
Ett stort tack för allt du har gjort för svenskt smalspårsbyggande. Du har gjort plåtar med en fantastiskt passform och flera smarta konstruktionsdetaljer, och du har varit öppen för mina förslag på några av de mest udda förebilder man kan tänka sig. Dessutom är det tack vare ditt intresse som min och flera andras banor numera har biodlingar.

Med hopp om att time-outen ska vara tillfällig!
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: SV&LV.

Inlägg av mikath »

Dessa plåtar dök upp idag, och jag kommer att skicka ut plåtar till dem som hade bokat dem. Tyvärr kastade jag namnen med de som hade skrivit upp sig på dessa vagnar, så skicka mail, PM eller ring så får ni era plåtar.

Det är altså plåtar gällande följande vagnar.
ASlJ litt. BC 1 - 2
GJ litt. AC 20 - 23

Bild
Bild

Skillnaden mellan dessa båda vagnar är att GJ hade insvängda sidor, medan ASlJ hade raka.

/Mika
SV&LV
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 21:37

Re: SV&LV.

Inlägg av SV&LV »

Nu är det nytt år och jag har fått tid till att fundera under min time-out hur jag skall göra med SV&LV.
Jag har fått stor uppskattning och saknad för det "lilla" jag gjort såhär långt.
Jag kommer ihåg vid flera tillfällen där jag talade med min svärfar, Lennart, och där han sa: "Du gör ju så fina saker så du skall inte låta dig påverkas av sådana som inte förstår sig på, utan lyssna till dem som kan något."
Lennart gick bort för några dagar sedan, och för att hedra honom så kan jag tänka mig en nystart.

/Mika
Anders_S
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 20 mar 2010, 16:13

Re: SV&LV.

Inlägg av Anders_S »

Välkommen tillbaka Mika.
Jag ser fram emot dina byggsatser, tycker de är mycket välgjorda.
Hur går det med Gärdslösas stationshus?

Mvh
Anders S
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: SV&LV.

Inlägg av mikath »

@Anders_S
Tack så mycket!
Gärdslösa stationshus kommer att tas fram, men vågar inte säga när det kommer. Det har varit så mycket runt omkring mig med min hälsa och andra jobbiga saker. Så för att på något vis hitta lite motivation har jag pysslat lite med sådant bara för mig som B-loket. Ibland behöver man göra så.

/Mika
Olof
Inlägg: 1701
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: SV&LV.

Inlägg av Olof »

Välkommen tillbaka. Ta det i ett tempo som känns bra.

/Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: SV&LV.

Inlägg av Göran T »

Jätteroligt Mika!
Jag är glad att timeouten blev så kort men förstår också att det ibland behövs pauser i livet. Vi är dock många tror jag mig veta, som uppskattar dina välkonstruerade etsplåtar och som ser fram emot ditt återtåg (!).
/Göran T
Användarens profilbild
Micke Brane
Inlägg: 652
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 22:35

Re: SV&LV.

Inlägg av Micke Brane »

Kul att du hittade tillbaka.

Tänkte då på dig när jag höll i NAEJ plåten och din resa i forumen under hösten.
Har fått mig att avhålla mig i väldigt stor utfrån forum sedan dess.
Focucera på de trevliga och le åt övriga är medicinen.

Fick på jobbet (bilsäljare) en utskällning i telefon av kund på utannonserad bil.
Enligt kunden som "kunde bilbranchen" var den för dyr.
Jag undrade varför han då ringde mig på en "för dyr" bil när nu hade den insikten.
Då skällde han på mig för att de billigare utannonserade bilarna redan var sålda eller inte svarade.
Det är tur att det inte är straffbart att vara dum i huvudet ännu.

Välkommen tillbaka.

Michael Brane
En förvirrad återfalls rallare
fixaforum
Webbplatsadministratör
Inlägg: 11
Blev medlem: tor 21 nov 2013, 20:57

Re: SV&LV.

Inlägg av fixaforum »

Hej, jag har tagit bort två inlägg som inte på något sätt hade något att göra med hobbyn vi utövar. Vi måste hålla oss på en nivå där diskussionerna inte spårar ur. Med hopp om förståelse. Fortsätter diskussionen om sådant som inte har med hobbyn att göra så låser vi tråden. Vi är alla glada att SV&LV tagit upp sin verksamhet igen, nu fokuserar vi framåt.

VH

/Johan - Ordförande och jourhavande moderator.
Skriv svar