SV&LV.
Re: SV&LV.
Idag dök den första provkorgen upp på mitt SJ litt. V3-projekt.
Jag känner mig nöjd, men kvalitén skall upp flera snäpp!
/Mika
Jag känner mig nöjd, men kvalitén skall upp flera snäpp!
/Mika
-
- Inlägg: 403
- Blev medlem: tis 29 maj 2007, 06:20
Re: SV&LV.
Grundmåla den, och kolla därefter. Färg på ultradetail gör mycket. Riktigt snyggt f.ö. Vh Johan
Vänliga hälsningar
Johan
Johan
Re: SV&LV.
@Johan Winell
Tack så mycket.
Skall se om jag får på lite färg i helgen eller under kommande vecka.
/Mika
Tack så mycket.
Skall se om jag får på lite färg i helgen eller under kommande vecka.
/Mika
Re: SV&LV.
ÖJ/ÖSmJ-lokomotorn från Kalmar finns nu till försäljning.
Priset för en sådan plåt är 700:-, och då ingår skyltar, och skruvar.
Gjutdelar och dekaler kommer senare och kommer att säljas vid sidan om.
Drivning finns att köpa från Tumba Lokstation.
/Mika
Priset för en sådan plåt är 700:-, och då ingår skyltar, och skruvar.
Gjutdelar och dekaler kommer senare och kommer att säljas vid sidan om.
Drivning finns att köpa från Tumba Lokstation.
/Mika
Re: SV&LV.
När jag var i Norra Sandby kom flera fram och ville veta om jag hade möjlighet att skala om MDR 131:an till 1:45.
Jag lovade att jag skulle undersöka möjligheten att skala om modellen.
Eventuell drivning skulle köparen själv fö lösa på något vis, och att skala om MDR:en är enkelt och möjligt.
Filerna är "klara" och det är bara att trycka på knappen och köra.
Modellen skulle då bestå av:
Korg med detaljer till taket
Ram
Bensintank
Fotbrädor till sidorna
Som drivning skulle jag mycket väl kunna tänka mig att BullAnt skulle kunna fungera. Denna kan fås med olika spårvidd, antal axlar, axelavstånd, hjulstorlek och utväxling.
http://www.hollywoodfoundry.com/BullAnt%20Intro.htm
Något pris har jag tyvärr inte, och kvalitén blir samma som MDR 131:an i 1:87.
Så frågan är då finns fortfarande intresse och hur många?
/Mika
Jag lovade att jag skulle undersöka möjligheten att skala om modellen.
Eventuell drivning skulle köparen själv fö lösa på något vis, och att skala om MDR:en är enkelt och möjligt.
Filerna är "klara" och det är bara att trycka på knappen och köra.
Modellen skulle då bestå av:
Korg med detaljer till taket
Ram
Bensintank
Fotbrädor till sidorna
Som drivning skulle jag mycket väl kunna tänka mig att BullAnt skulle kunna fungera. Denna kan fås med olika spårvidd, antal axlar, axelavstånd, hjulstorlek och utväxling.
http://www.hollywoodfoundry.com/BullAnt%20Intro.htm
Något pris har jag tyvärr inte, och kvalitén blir samma som MDR 131:an i 1:87.
Så frågan är då finns fortfarande intresse och hur många?
/Mika
Re: SV&LV.
De mått jag fått fram gällande MDR 131 är:
Axelavstånd 47.573
Hjuldiameter 9.667
Mycket, mycket grovt räknat kommer jag fram till ett pris på ca. 1.700:- utan drivning (OBS! Ta det för ett gissat pris och inget annat).
/Mika
Axelavstånd 47.573
Hjuldiameter 9.667
Mycket, mycket grovt räknat kommer jag fram till ett pris på ca. 1.700:- utan drivning (OBS! Ta det för ett gissat pris och inget annat).
/Mika
Re: SV&LV.
1:a modellen börjar bli klar.
Byggbeskrivningen håller jag också på att skriva på, och hoppas att få ut denna ganska så snart.
/Mika
Byggbeskrivningen håller jag också på att skriva på, och hoppas att få ut denna ganska så snart.
/Mika
Re: SV&LV.
Har idag lagt ner lite tid och energi på att optimera filerna en aning till MDR:en i nollan.
Bara genom detta har jag lyckats med konststycket att kapa priset med en 500-ing.
Noterad dock att det fortfarande är ett uppskattat pris och kan fortfarande både gå upp och ner.
/Mika
Bara genom detta har jag lyckats med konststycket att kapa priset med en 500-ing.
Noterad dock att det fortfarande är ett uppskattat pris och kan fortfarande både gå upp och ner.
/Mika
Re: SV&LV.
Jag är med
Olof
-
- Inlägg: 230
- Blev medlem: ons 30 maj 2007, 04:53
Re: SV&LV.
Hjuldiameter 9.667
Har Du funderat på att med den hjuldiametern borde det vara möjligt med etsade klinghjul.
Lite pilligt att montera men efter montage kan man slipa dessa runda och få till något mycket snyggt!