SV&LV.

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
SV&LV
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 21:37

Re: SV&LV.

Inlägg av SV&LV »

Jag får frågor om jag kommer att ha bord med försäljning på 2016 års Bankalas i Skövde.
På grund av försämring av hälsan, både i magen och levern som tagit mycket stryk av medicinering kommer jag inte att ha något bord med försäljning.
Jag kommer i alla fall att ta mig till Bankalaset för att titta, och leverera några förbeställda modeller.
Är det någon mer som vill att jag skall ta med mig någon modell får ni höra av er innan Bankalasen.

/Mika
SV&LV
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 21:37

Re: SV&LV.

Inlägg av SV&LV »

Jag har tagit fram ett helt nytt ljud särkilt framtaget till Bjurströms lokomotor SJ litt. Z/Zp med en Fordson bensinmotor.

Mer information finns här.

/Mika
SV&LV
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 21:37

Re: SV&LV.

Inlägg av SV&LV »

Jag har fått förfrågan om jag kan ta fram ett litet godssläp, och här kan man ana hur vagnarna kommer att tänkas bli.

Bild

Önska kan man göra här:
http://www.svlv.se/nytt.html

/Mika
SV&LV
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 21:37

Re: SV&LV.

Inlägg av SV&LV »

SV&LV:s Kalmarlokomotor i nollan med Zimo ljuddekoder och ljud även det från SV&LV.

Filmen på YouTube

Ursäkta den något skakiga filmen.

/Mika
SV&LV
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 21:37

Re: SV&LV.

Inlägg av SV&LV »

Lagom till jul fick jag klart mitt smalspåriga godssläp från Hilding Carlsson som ursprungligen levererades till Lidköpings Järnväg, LJ 33 och senare SJ litt. UF3p.

Bild

​Finns för omgående leverans, dock skickas dekalerna senare.

För mer information.
http://www.svlv.se/sj-litt-uf3p-1702lj-33.html

/Mika+
SV&LV
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 21:37

Re: SV&LV.

Inlägg av SV&LV »

Glömde nämna att LJ 33/SJ litt. UF3p är gjord i en begränsad upplaga av 50 modeller, att göra ytterligare 50 modeller till tror jag inte det finns en smalspårig marknad för.

/Mika+
SV&LV
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 21:37

Re: SV&LV.

Inlägg av SV&LV »

Målade en korg med svart primer för att lättare kunna se kvalitén och detaljerna på korgen.

Bild

/Mika+
SV&LV
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 21:37

Re: SV&LV.

Inlägg av SV&LV »

Årets absolut första nyhet är att volfram granulat är på väg in i lager.

Volfram är perfekt att öka vikt på både lok och vagnar och är dubbelt så tungt som bly för samma volym.

Bild

/Mika+
Daniel Bergqvist
Inlägg: 574
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 09:54

Re: SV&LV.

Inlägg av Daniel Bergqvist »

Har du någon uppfattning på hur mycket volframgranulatet kommer att kosta?

Med vänlig hälsning
Daniel
BEF
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 16 maj 2012, 11:24

Re: SV&LV.

Inlägg av BEF »

Hej,
Volfram eller Tungsten som det fortfarande kallas på engelska är inte riktigt dubbelt så tungt som bly. Densitet bly = 11.3 kg/liter och Volfram =19,3 kg/liter vilket blir 1,7 ggr så tungt. Marknadspris på rent bly är ca 16:-/ kg och Volfram 195:-/kg vid en dollarkurs på 8:-.
Skrotpris kan vara lägre pga orenheter.
Med vänlig hälsning/BEF
Skriv svar