Smalspårigt nr 106

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Ola Ahlström
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 20:42

Smalspårigt nr 106

Inlägg av Ola Ahlström »

Just hemkommen hittade jag Smalspårigt nr 106 i brevlådan. Nyfiken sprättade jag upp kuvertet och började läsa. Blev så imponerad att jag till och med glömde slå på TV:n för att se HV-Indianerna, Tobbe, ditt bästa nummer hittills! Jag vill till och med stäcka mig så långt att utnämna nr 106 till ett av de tre bästa någonsin. Roligt att se Sällskapet Lelångebanan, Stig B:s normalspåriga stolpvagnar i nollan, återigen en bra byggartikel signerad Göran T (lödkolven min är just nu under uppvärming - vilken tur att jag har byggsatsen!), 1955-års godsvagnar vid NKlJ mm mm. Detta är vad jag kallar en föreningstidning av medlemmar för medlemmar. Skall vi nu lova Tobbe att fylla på med artiklar, vi är ju närmre 600 medlemmar och även om det till nästan varje nummer dyker upp någon ny skribent måste vi läsare nog skärpa till oss om vi skall bibehålla en motiverad redaktör. Alltså, ransaka er och skriv ner några rader, ta några bilder och kontakta er redaktör, jag ser med spänning fram emot nästa nummer med just din artikel.

/Ola
FAF
Inlägg: 111
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 21:33

Re: Smalspårigt nr 106

Inlägg av FAF »

Kan bara instämma, väldigt bra blandning på artiklar!
Önskar att man själv kunde bidra med något i framtiden.

/Gunnar
Johan Winell
Inlägg: 403
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 06:20

Re: Smalspårigt nr 106

Inlägg av Johan Winell »

FAF skrev: Önskar att man själv kunde bidra med något i framtiden.

/Gunnar


PÅ önskelistan, en artikel om Gullhönan....

VH

/Johan
Vänliga hälsningar

Johan
sala
Inlägg: 114
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 09:47

Re: Smalspårigt nr 106

Inlägg av sala »

Jättebra nummer Tobbe, Jag uppskatade artikeln om normalspåriga vagnar i skala 0, eftersom jag själv bygger i denna skala 1:43,5 Engelskt. Det finns både färdiga ånglok och dieslar i mässing från Bachman,Tower och flera andra och lokoch vagnar i plast från Heljan och Skyways.
Gunnar Fristedt
Jan Frelin
Inlägg: 531
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 20:11

Re: Smalspårigt nr 106

Inlägg av Jan Frelin »

Det är bara att sälla sig till hyllningskören! Riktigt bra nummer, jag uppskattade också speceillt 0-artikeln, det är alltid trevligt med scratchbygge!
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Smalspårigt nr 106

Inlägg av Lasse M »

Instämmer också, toppennummer. Men jag vill nog påstå att så gott som varje nummer av Smalspårigt är ett toppnummer. Så jag säger som jag brukar, enda negativa med Smalspårigt är att man läser ut den för fort för det är alltid en höjdpunkt när man kommer hem och ser att den ligger bland dagens post.

En artikel som varit kul att läsa hade varit en artikel om Rimbo Grande. RG har ändå varit en stor del i att dra igång byggandet av svenskt smalspår med sina välgjorda byggsatser. Kanske som ett "hemma hos" reportage/artikel som när AoH besöker t.ex. Märklin :-)
Skriv svar