Vad gör vi efter Perl?

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
K Lemming
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 26 aug 2015, 09:08

Vad gör vi efter Perl?

Inlägg av K Lemming »

Som alla säkert vet så har ju Perl upphört, som jag förstått det så köpte SV&LV restlagret och tittar man på SV&LV's sida så börjar mycket av detta nu också bli slutsålt.
Så vad blir alternativet framöver? Perls byggdelar var oslagbara för en självbyggare i H0 och med svensk förebild, där fanns massor av nyttigheter. Det blir genast mycket svårare, för att inte säga omöjligt att detaljera sina byggsatser med sånt som inte ingår.
För egen del är jag för nuvarande i behov av en del byggdelar som aldrig fanns med på SV&LV's restlager från Perl.

Perl lämnar ett stort tomrum efter sig i utbudet av detaljer för självbyggaren, mig veterligen finns inget alternativ. :-(
Johan.L
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 16:11

Re: Vad gör vi efter Perl?

Inlägg av Johan.L »

Jag gissar att vi behöver inte tro att bara för att Mika tagit över Perls sortiment, alla gjutformar mm är skickade till skrot! Dom finns naturligtvis kvar hos dom gjutare som Perl anlitat och Mika, som då tagit över sortiment och rättighet att beställa därifrån, kommer säkert beställa när det behövs.

Så det löser sig nog, hav förtröstan!
Skriv svar