Nr 102

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
lenelg
Inlägg: 616
Blev medlem: mån 24 sep 2007, 14:37

Nr 102

Inlägg av lenelg »

Grattis, Tobbe, till premiärnumret! Så många "nybörjarfel" kan jag inte hitta, däremot mycket läsvärt som vanligt. Kul att se att Göran T. hinner bygga lite nu också!

/Lennart Elg
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Nr 102

Inlägg av Lasse M »

Instämmer i gratulationerna.
Om man får komma med lite kritik så tyckte jag nog att flertalet bilder var lite väl mörka, eller? Annars ser jag absolut inga "fel" överhuvudtaget.
Gäst

Re: Nr 102 och GOSVV´s NN-vagnar

Inlägg av Gäst »

Hejsan!

Jag har också avnjutit numret - drog ut på det riktigt länge och var inte klar förrän igår kväll.
Tidningen innehöll en lagom avvägd blandning av förebildsinformation och byggartiklar och dessutom var hela numret i färg! Låt vara att svartvita foton återgavs i "svartvitt".

Speciellt gillade jag Ola Ahlströms byggartikel om byggandet av GOSVV´s NNmp-vagn. Just med anledning av att byggbeskrivning saknas, så var artikeln mycket välkommen. Den gav mersmak på Görans Olssons vagnsbyggsatser.

Vad har GOSVV använt för förebild till vagnarna? Jag skulle uppskatta att få veta både förebildens orginalförvaltning och nummer, SJ-nummer, samt axelavstånd och vagnsgolvets längd!? Vilka axelboxar bör det vara till denna vagn?

Med Vänliga Hälsningar
Per Nilsson
Torbjörn Holmberg
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 19:43

Re: Nr 102

Inlägg av Torbjörn Holmberg »

Jag tackar så mycket för de positiva reaktioner jag fått för nummer 102, har även fått ett par tips hur jag kan göra tidningen ännu bättre vilket jag tacksamt tar emot.
Tyckte det var så roligt att jag tog på mig även att göra nästa nummer, där finns för närvarande gott om plats för fler artiklar från er medlemmar, så skriv och skicka till mig.
Nästa nummer kommer bland annat att innehålla fortsättningen på den spännande historiken om NKlJ, en artikel om en mycket flott smalspårsbana från Nederländerna i HO + mycket annat.

Redaktör Torbjörn Holmberg
Johan Stenson
Inlägg: 120
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:39

Re: Nr 102

Inlägg av Johan Stenson »

Även jag vill tacka för byggartiklarna. Det är så mycket roligare när man kan läsa om vilka metoder och material som använts jämfört med att bara se en bild av ett bygge.

/Johan
Skriv svar