Vad händer i 0 skalan

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Maxieboy
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 21 apr 2013, 21:25

Re: Vad händer i 0 skalan

Inlägg av Maxieboy »

Jag håller på med mitt "evighetsprojekt" i skala 1:45 med Märklin Minex. Tre lok och ett tjog egentillverkade vagnar med billiga Märklin underreden som bas. M-rälsen duger fortfarande och för första gången stämmer de små radierna överens med det övriga. Jag kör nog svenskt men inte SJ och inte något annat specifikt bolag hellre utan bara mitt eget. Transport av Alun från dagbrott till fabrik för förädling av Uran. Utskeppning från hamnen och diverse förnödenheter in från densamma. Banlängd totalt 18meter och det hela byggt med två vändslingor i ändarna. Som ett "hundben" ungefär. Jag följer väggarna i lägenheten, som har snedtak. Det är ett mycket begränsat utbud men man kan göra många grejor själv, när man inte behöver följa standarden!

Layout finns här: http://www.von-heideman.se/Layout-1.jpg
Bengt Jeppsson
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 04 mar 2016, 18:44

Re: Vad händer i 0 skalan

Inlägg av Bengt Jeppsson »

Hej "Maxieboy"

Din bana ser verkligen trevlig ut, och stor.Tyvärr har jag själv inte dessa utrymmen utan det blir två moduler a 90 * 50cm med en fiddeljard därefter.Men det blir till att växla mycket och modulerna är flyttbara så någon gång då och då ska det bli rundkörning.

Med vänlig hälsning,

Bengt J
Bilagor
IMG_1197.jpg
IMG_1197.jpg (199.91 KiB) Visad 2131 gånger
IMG_1192.jpg
IMG_1192.jpg (269.78 KiB) Visad 2131 gånger
Skriv svar