Någon som är insatt i Corel Draw inställningar?

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Någon som är insatt i Corel Draw inställningar?

Inlägg av Lasse M »

Efter att jag köpte ny dator så gick det inte att köra mitt gamla Corel Draw 8 stabilt i Windows 7, så nu har jag kommit över Corel Draw X4. Alla inställningar har gjorts enligt Mats B´s rekommendationer och jag skulle börja rita vidare. Upptäckte då en irriterande skillnad mot i 8:an. När man i 8:an klickade på ett objekt för att flytta det så såg man enbart en outline av objektet om man flyttade det direkt, väntade man däremot ca 2 sekunder så såg man istället hela objektet när man flyttade det. Detta var mycket smidigare och mycket exaktare när man skulle placera ett objekt kloss intill ett annat.

Detta verkar ha varit en Default inställning i 8:an men tyvärr inte i X4 för här funkar det inte. Har letat i inställningar men hittar inget, men där är också massor av inställningar som jag inte vet vad dom gör. Någon som vet hur man ställer in detta i X4 eller som vet vad funktionen heter så jag vet vad jag ska leta efter?