Klubb för oss som bygger H09/009

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Erik R.
Inlägg: 40
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 22:33

Klubb för oss som bygger H09/009

Inlägg av Erik R. »

Sitter här i en soffa och grunnar.
Finns det något intresse av att bilda en modelljärnvägsklubb för H09/009?
Lite kompromiser när det gäller skala får man räkna med.
Att bilda en klubb är alltid en början.
Anläggning får man nog vänta med.
Men framför allt träffas och utbyta erfarenheter med varann.
Och i den mån det är möjligt kanske visa upp en eller annan smalspårsanläggning.

Erik R.
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Klubb för oss som bygger H09/009

Inlägg av Lasse M »

Detta har jag funderat på för ganska länge sen om det fanns någon mj-klubb som byggde en stor klubb bana motsvarande svenskt 600 mm. Ställde frågan på något forum då och det fanns inte. Inte för att jag själv var intresserad av att starta/gå med i en sådan klubb, mest bara nyfikenhet.

Kan det bero på bristen av rullande som passar på en svensk bana, eller är det rent ointresse? Fanns ju ett antal svenska 600 mm banor med både passagerar- och godstrafik som kunde vara intressanta att avbilda, eller en fiktiv bana som är en blandning av influenser från våra svenska 600 mm banor. Så att inga svenska modelljärnvägsintresserade fått för sig denna tanke är lite konstigt på ett sätt, å andra sidan är ju stort så kanske har dom som är intresserade att engagera sig i klubbverksamhet redan funnit sin klubb i redan existerande mj-klubbar.

Vore kul om du fick till en mj-klubb och får igång en klubb bana i H0e. Den enda smalspåriga klubb bana jag känner till är Trefoten som bygger svenskt H0n3, finns också några som bygger ULB i H0n3 men om det är moduler eller klubb bana vet jag inte. Finns det fler?
Skriv svar