Litt på siden: MJ-bladet

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Litt på siden: MJ-bladet

Inlägg av Hauk »

I en annen tråd ble det spørsmål om MJ-bladet, foreningsbladet til Modelljernbaneforeningen i Norge.
For å ikke rote til en annen tråd tar jeg med spørsmålet hit:
Göran T skrev: MJ-bladet tror jag att jag sett hos HobbyCenter i Göteborg. Du kan ju också skicka ett PM till Håvard Houen som är med i redaktionen (eller har varit i alla fall, är inte riktigt uppdaterad i ämnet känner jag, men han borde veta)
/Göran
Dessverre har bladet hatt en fullstendig udugelig redaktør i en periode, og dermed har utgivelsene kommet ekstremt på etterskudd.

Ny redaktør er heldigvis nå omsider på plass, og det er godt håp om at utgivelsene kommer på skinner igjen.

Skal på redaksjonskonferanse til helgen og håper at bladet vil få et løft i kvaliteten i de kommende utgavene.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Litt på siden: MJ-bladet

Inlägg av Lasse M »

Låter lovande, som jag skrev i Görans tråd så gillar jag verkligen MJ-Bladet då den har ett för mig mycket intressantare innehåll än vad svenska MJ-Magasinet tyvärr har. Snygg layout och bra bilder också i MJ-Bladet och både smalspår och normalspår, bra anläggningsreportage osv osv.

Hoppas ni då kan får någon återförsäljare i Sverige då det blir för dyrt att köpa den direkt från Norge.

Hur ser det ut med möjligheter att köpa äldre nummer av tidningen? Då får jag ju köpa direkt från Norge men där är några äldre nummer jag är intresserad av som jag då får betala lite mer för om det är enda möjligheten.
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Litt på siden: MJ-bladet

Inlägg av Hauk »

Lasse M skrev:Låter lovande, som jag skrev i Görans tråd så gillar jag verkligen MJ-Bladet då den har ett för mig mycket intressantare innehåll än vad svenska MJ-Magasinet tyvärr har. Snygg layout och bra bilder också i MJ-Bladet och både smalspår och normalspår, bra anläggningsreportage osv osv.

Hoppas ni då kan får någon återförsäljare i Sverige då det blir för dyrt att köpa den direkt från Norge.

Hur ser det ut med möjligheter att köpa äldre nummer av tidningen? Då får jag ju köpa direkt från Norge men där är några äldre nummer jag är intresserad av som jag då får betala lite mer för om det är enda möjligheten.
Skal forhøre meg litt rundt dette på konferansen i helga.
Det er klart at det burde være mulig å få kjøpt MJ-bladet i Sverige. MJ-bladet bør definitivt satse på å bli et generellt MJ-tidskrift for hele skandinavia.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Litt på siden: MJ-bladet

Inlägg av Lasse M »

Hauk skrev: Skal forhøre meg litt rundt dette på konferansen i helga.
Det er klart at det burde være mulig å få kjøpt MJ-bladet i Sverige. MJ-bladet bør definitivt satse på å bli et generellt MJ-tidskrift for hele skandinavia.
Det håller jag med om, går det att göra MJ-Bladet till en skandinavisk mj-tidskrift med samma inriktning på innehållet som idag vore det toppen, jag gillar ju även norskt och danskt. Varför inte även lite finskt, blir kanske svårt att få intresse därifrån om tidningen inte är på finska eller engelska.
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Litt på siden: MJ-bladet

Inlägg av Hauk »

Lasse M skrev:
Hauk skrev: Skal forhøre meg litt rundt dette på konferansen i helga.
Det er klart at det burde være mulig å få kjøpt MJ-bladet i Sverige. MJ-bladet bør definitivt satse på å bli et generellt MJ-tidskrift for hele skandinavia.
Det håller jag med om, går det att göra MJ-Bladet till en skandinavisk mj-tidskrift med samma inriktning på innehållet som idag vore det toppen, jag gillar ju även norskt och danskt. Varför inte även lite finskt, blir kanske svårt att få intresse därifrån om tidningen inte är på finska eller engelska.
Jeg vet at det finnes en del flinke finske byggere, hvis noen har linker eller epsotadresser til noen av disse er jeg klart interessert!
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Litt på siden: MJ-bladet

Inlägg av Lasse M »

Hauk skrev:
Lasse M skrev:
Hauk skrev: Skal forhøre meg litt rundt dette på konferansen i helga.
Det er klart at det burde være mulig å få kjøpt MJ-bladet i Sverige. MJ-bladet bør definitivt satse på å bli et generellt MJ-tidskrift for hele skandinavia.
Det håller jag med om, går det att göra MJ-Bladet till en skandinavisk mj-tidskrift med samma inriktning på innehållet som idag vore det toppen, jag gillar ju även norskt och danskt. Varför inte även lite finskt, blir kanske svårt att få intresse därifrån om tidningen inte är på finska eller engelska.
Jeg vet at det finnes en del flinke finske byggere, hvis noen har linker eller epsotadresser til noen av disse er jeg klart interessert!
Har för mig det varit någon artikel i Smalspårigt. Annars hittade jag bara detta:
http://www.svensktmjforum.se/forum/inde ... c=12862.25
http://www.pienoisrautatiekerho.fi/english/
http://www.taprk.org/
Skriv svar