Vestra Wetterns Järnväg på export

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Mats Nilsson
Inlägg: 76
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:42

Re: Vestra Wetterns Järnväg på export

Inlägg av Mats Nilsson »

Ja, Göran,

Grattis!
Fint reportage med fina bilder.
Du kan gott vara lite "mallig" för det ;) .
Hoppas det kommer en fortsättning om Rödesund, det skulle iaf jag se fram emot.

/Mats
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Vestra Wetterns Järnväg på export

Inlägg av Hauk »

Litt misunnelig på at du fikk forsiden...
Grattis!
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: Vestra Wetterns Järnväg på export

Inlägg av Göran T »

Tack allihop för uppskattande kommentarer!
Det värmer gott så här i februari. Publiceringen gav mersmak och Snärtan på omslaget var faktiskt långt mer än jag förväntat mig Håvard. Visst kommer det en fortsättning, det har ni redan listat ut. När jag skickade bilder på mina båtar så ville Bob Barlow ha mer material om hamnmiljön i Rödesund. Så just nu är det ganska mycket fokus på just hamnmiljön och nästa kåk som skall på plats blir hamncaféet. Samt detaljer, detaljer och mer detaljer.
Den enda missen i artikeln, som jag ser det var att Henning Larsens namn inte kom med bredvid den fina spårplanen som han ritade i samband med publiceringen av VWJ i norska MJ-bladet. Jag har bett Bob Barlow att kommentera det i nästa nummer, vilket jag hoppas att han gör.
/Göran
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Vestra Wetterns Järnväg på export

Inlägg av Lasse M »

Har också beställt tidningen, alltid lika inspirerande att ta del av bilder m.m om VWJ. Och stort grattis till publiceringen Göran.

På tal om MJ-Bladet, finns tidningen ö h t längre och var får man tag på den numera? Tåg & Hobby i Luleå har jag köpt den via tidigare men dom verkar numera bara ha enstaka äldre nummer kvar.
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: Vestra Wetterns Järnväg på export

Inlägg av Göran T »

Tack för "rosorna"!
MJ-bladet tror jag att jag sett hos HobbyCenter i Göteborg. Du kan ju också skicka ett PM till Håvard Houen som är med i redaktionen (eller har varit i alla fall, är inte riktigt uppdaterad i ämnet känner jag, men han borde veta)
/Göran
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Vestra Wetterns Järnväg på export

Inlägg av Lasse M »

Tack för tipset om Hobby Center i Gbg, beställde nog mina första MJ-Bladet därifrån nu när du nämner dom men har för mig dom slutade ha tidningen och jag därför började köpa den från Luleå istället. Såg nu att Hobby Center inte hade några alls på sin webshop men jag befinner mig i Gbg då och då så jag får ta en sväng till butiken nästa gång det finns tid.

Gillar den tidningen, föredrar den framför MJ-Magasinet, så det skulle vara synd om den lagts ner.

Tack också för tipset om Håvard, såg han skrivit ett nytt inlägg om det.
sala
Inlägg: 114
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 09:47

Re: Vestra Wetterns Järnväg på export

Inlägg av sala »

Hej
En av mina Engelska lekkamrater, uppmärksamande artikeln på ett klubb möte och konstaterade att även kontinenten kan bygga.
Gunnar i Sala
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: Vestra Wetterns Järnväg på export

Inlägg av Göran T »

sala skrev:Hej
En av mina Engelska lekkamrater, uppmärksammade artikeln på ett klubbmöte och konstaterade att även kontinenten kan bygga.
Gunnar i Sala
Haha, Nu har Snärtan och Ebbetorp blivit en del av kontinenten också. Kul!
/Göran
Skriv svar